رئیس مرکز بهداشت رودسر گفت: در هفته سلامت امسال 7 میلیون ریال داروی رایگان در اختیار بیماران نیازمند رودسر قرار گرفت.

سلامت نیوز: رئیس مرکز بهداشت رودسر گفت: در هفته سلامت امسال 7 میلیون ریال داروی رایگان در اختیار بیماران نیازمند رودسر قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی موسی‌زاده امروز در رودسر با بیان اینکه شعار هفته سلامت امسال «یک عمر سلامت با خودمراقبتی» بود، اظهار کرد: خودمراقبتی یکی از جنبه‌های کنترل استرس برای زندگی بهتر است.

وی آگاهی دادن افراد برای افزایش سطح کمی و کیفی زندگی را مهم دانست و افزود: انسان سالم‌ محور اساسی توسعه یک کشور است و تنها با خودمراقبتی می‌توان بستر لازم برای ایجاد جامعه‌ای پویا و سالم را فراهم کرد.

رئیس مرکز بهداشت رودسر با بیان اینکه پیشگیری و خودمراقبتی بهترین روش تامین سلامت افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: با پیشگیری از بیماری‌ها هزینه‌های بخش درمان کاهش یافته و مداوای بیماری‌ها بهتر امکانپذیر خواهد بود.

وی کاهش استرس، افزایش انرژی، احساس شادی، آرامش، تندرستی، اعتماد به نفس و در نهایت احساس سلامت و تندرستی جسمی و روحی را از مزایای خود مراقبتی ذکر کرد.

موسی‌زاده با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت در این شهرستان گفت: اجرای طرح ویزیت رایگان در روستای محروم «بارگه دشت» اشکور بخش رحیم‌آباد به مدت یک روز اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این طرح 130 نفر از اهالی این روستا به صورت رایگان ویزیت شدند، تصریح کرد: در اجرای این طرح 20 پزشک متخصص و عمومی مشارکت داشتند و حدود 7 میلیون ریال دارو به صورت رایگان در اختیار بیماران نیازمند قرار گرفت.

این مسئول برپایی چادر سلامت، اندازه‌گیری فشار خون، آموزش و بالابردن سطح آگاهی مردم در رابطه با شعار سال، پخش تراکت‌های آموزشی و ... را از دیگر اقدام‌های صورت گرفته هفته سلامت در این شهرستان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان رودسر 82 خانه بهداشت و 16 مرکز بهداشت وجود دارد، یادآور شد: 6 مرکز بهداشت شهری و روستایی، 9 مرکز روستایی و یک مرکز شهری در رودسر فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha