چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 110759

سازمان بهزیستی کشور مبلغ 120 میلیارد ریال اعتبار را جهت خرید تجهیزات توانبخشی برای استانهای در نظر گرفته که این رقم در چند سال گذشته بی سابقه بوده است.

سلامت نیوز: سازمان بهزیستی کشور مبلغ 120 میلیارد ریال اعتبار را جهت خرید تجهیزات توانبخشی برای استانهای در نظر گرفته که این رقم در چند سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یحیی سخنگویی معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سه ماه اول سال جاری مبلغ 120 میلیارد اعتبار برای خرید تجهیزات توانبخشی به استانها اختصاص داده شده که این رقم نسبت به گذشته تغییر محسوسی یافته و می‌توان گفت که برای اولین بار است که در تاریخ سازمان بهزیستی اتفاق می‌افتد. 
 
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان تنها متولی افراد دچار معلولیت و ناتوانی در جامعه همواره دغدغه ارائه خدمات بهینه و متناسب با نسبت فراوانی جامعه هدف را داشته است، بر همین اساس در مجموع کل اعتبارات معاونت امور توانبخشی در سال جاری، به بیش از 350 میلیارد ریال رسید که نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داده است. 
 
سخنگویی افزود: این اعتبارات صرف خرید لوازم و تجهیزات توانبخشی نظیر واکر، ویلچر، سمعک، تشک مواج، عصای سفید و ... می‌شود. 
 
وی با اشاره به اینکه همه افراد معلول می‌توانند به بهزیستی مراجعه کرده و تحت پوشش قرار گیرند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سال جاری در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفت، اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است که بیش از 20 درصد روستاها تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha