دبیرعلمی دوازدهمین کنگره بین المللی ایمنولوژی و آلرژی ایران با تاکید بر این که افرادی که تحت استرس شدید قرار می‌گیرند بیشتر در معرض بروز بیماریهای خودایمنی هستند، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد استرس ارتباط مستقیم با کاهش عملکرد سیستم دفاعی بدن دارد.

سلامت نیوز: دبیرعلمی دوازدهمین کنگره بین المللی ایمنولوژی و آلرژی ایران با تاکید بر این که افرادی که تحت استرس شدید قرار می‌گیرند بیشتر در معرض بروز بیماریهای خودایمنی هستند، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد استرس ارتباط مستقیم با کاهش عملکرد سیستم دفاعی بدن دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر جمشید حاجتی در حاشیه دوازدهمین کنگره ایمونولوژی و آلرژی در جمع خبرنگاران درباره تاثیر آلودگی هوا و محیط زیست بر روی بیماری‌های مربوط به خودایمنی گفت: آلودگی هوا می‌تواند بر روی بخش‌های مختلف بدن از جمله سیستم دفاعی تاثیر بگذارد و تضعیف سیستم دفاعی بدن می‌تواند به بیماریهای خود ایمنی مانند ام اس و دیگر بیماری‌های صعب العلاجی که به تازگی آمار بالایی در برخی نقاط کشور از آنها گزارش می‌شود، منجر شود.

وی افزود:‌ افرادی که تحت استرس شدید قرار می‌گیرند بیشتر در معرض بروز بیماری‌های خودایمنی هستند و تحقیقات نشان می‌دهد استرس ارتباط مستقیم با تضعیف و کاهش عملکرد سیستم دفاعی بدن دارد.

وی همچنین با بیان اینکه آمار دقیقی از سرطان‌هایی که شایع شده وجود ندارد، گفت: با این حال برخی شواهد نشان می‌دهد بعضی از سرطان‌ها که در گذشته رایج نبود امروز رایج تر شده است.

وی با اشاره به اینکه این کنگره فرصتی است برای گردهمایی و تبادل نظر و تجربیات اساسی در دانشجویان، افزود: برگزاری این کنگره با تلاش 300 نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور و 200 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه انجمن ایمنولوژی و آلرژی از کمک‌های مستقیم دولتی استفاده نمی‌کند، گفت:‌ در این کنگره بیش از 1600 خلاصه مقاله دریافت کردیم. 300 سخنرانی و 300 پوستر نیز در این جشنواره ارائه خواهد شد که توسط اعضای هیئت علمی پذیرفته شده است.

وی همچنین از برگزاری بیش از 40 کارگاه آموزشی خبر داد و گفت: جلسه پرسش و پاسخ مردمی درباره علل و عوامل ابتلا به سرطان پستان و سایر سرطان‌های رایج، آلرژی و آسم، ناباروری و سقط جنین و بیماریهای خودایمنی در روز پنج شنبه در سالن مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد با حضور متخصصان مختلف و مردمی که پیش از این به صورت مختلف از این جلسه اطلاع یافته‌اند، برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha