یک متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه افزایش کلسترول خون خطرناک‌تر از بالا بودن میزان تری گلیسرید است، گفت: خطر سکته قلبی در افرادی که حتی با رعایت رژیم غذایی کلسترول خون بالا دارند، 2.5 تا 3 برابر بیشتر است.

سلامت نیوز: یک متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه افزایش کلسترول خون خطرناک‌تر از بالا بودن میزان تری گلیسرید است، گفت: خطر سکته قلبی در افرادی که حتی با رعایت رژیم غذایی کلسترول خون بالا دارند، 2.5 تا 3 برابر بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر منوچهر قارونی با بیان اینکه احتمال خطر حمله قلبی در مبتلایان به پرفشاری خون بیشتر است، افزود: اگر فردی همراه با کلسترول بالا مبتلا به پرفشاری خون نیز باشد احتمال خطر حمله قلبی به شش برابر افزایش می یابد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه اغلب افرادی که کلسترول بالا دارند نگران عوارض داروهای کنترل چربی خون در کبد هستند، گفت: داروهایی مانند آتورواستاتین و سیمواستاتین که برای کنترل چربی خون تجویز می شوند به میزان کمی موجب افزایش آنزیم‌های کبدی می شوند که نگران کننده نیست.

وی افزود: در مواردی غیر از مصرف داروهای کنترل چربی خون که آنزیم‌های کبدی به بیش از 5 تا 6 برابر میزان عادی افزایش یابد علل بالا رفتن این آنزیم‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قارونی، درمان و کنترل افزایش کلسترول خون در افرادی که به طور ارثی مبتلا به این عارضه هستند را دشوار دانست و گفت: تعادل در مصرف مواد نشاسته‌ای مانند برنج، ماکارونی، نان و کاهش مصرف مواد قندی مانند شکلات و بستنی موجب تنظیم "تری گلیسرید" می‌شود.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: خطر تنگی عروق در سکته قلبی در افرادی که کلسترول خون آنها بالا است بیش از بیمارانی است که دچار افزایش تری گلیسرید هستند.

قارونی در پایان بر اهمیت کنترل کلسترول خون تاکید کرد و گفت: در افرادی که کلسترول خون به رغم مصرف میوه و سبزیجات بالاست خطر سکته قلبی 2.5 تا 3 برابر بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha