رئیس جمهور با بیان اینکه مردم در نظام سلامت شاهد یک تحول چشمگیر خواهند بود از کمک 10 هزار میلیاردتومانی به نظام سلامت کشور خبر داد و به مردم وعده داد علاوه بر اینکه در سال ۹۳ قیمت داروهای ساخت داخل افزایش نمی یابد، قیمت داروهای خارجی ۱۰ درصد کاهش یافته و ملزومات پزشکی که از خارج کشور وارد می‌شوند نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

کمک 10 هزار میلیاردتومانی دولت به نظام سلامت/کاهش قیمت داروهای خارجی

سلامت نیوز: رئیس جمهور با بیان اینکه مردم در نظام سلامت شاهد یک تحول چشمگیر خواهند بود از کمک 10 هزار میلیاردتومانی به نظام سلامت کشور خبر داد و به مردم وعده داد علاوه بر اینکه در سال ۹۳ قیمت داروهای ساخت داخل افزایش نمی یابد، قیمت داروهای خارجی ۱۰ درصد کاهش یافته و ملزومات پزشکی که از خارج کشور وارد می‌شوند نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،رییس جمهوری با تشریح برنامه های دولت در راستای ارتقای ارائه خدمات در بخش سلامت و درمان به مردم، تصریح کرد: مردم در نظام سلامت شاهد یک تحول چشمگیر خواهند بود.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم در مورد اقدامات دولت در بخش سلامت و درمان با بیان اینکه رفع مشکلات فراوان نظام سلامت از جمله اهداف دولت در این بخش است، گفت: تقریباً در طول سال هشت میلیون نفر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند که گاهی با مخارج بسیار سنگینی روبروست و گاهی بیماری‌های صعب‌العلاج مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود می‌آورد.
رییس جمهوری با بیان اینکه تا پیش از این دولت مردم مشکلات فراوانی در نظام دارویی طی سال 92 داشتند که بخش بزرگی از آنها حل‌وفصل شده است، تصریح کرد: در این راستا به مردم اعلام می‌کنیم علاوه بر اینکه از سال 93 قیمت داروهای ساخت داخل افزایش نمی یابد، قیمت داروهای خارجی 10 درصد کاهش یافته و ملزومات پزشکی که از خارج کشور وارد می‌شوند نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
دکتر روحانی با بیان اینکه سهم مردم نیازمندی که در بیمارستان ها بستری می شوند تا پایان، 10 درصد خواهد بود، گفت: روندی سختی که در گذشته برای بیماران بوده از 15 اردیبهشت ماه قدم به قدم تغییر خواهد کرد و هرکس از 15 اردیبهشت وارد بیمارستان شود، باید تمام نیازهایش از دارو تا تجهیزات در بیمارستان تأمین شود که این هزینه‌ها را یا بیمه و یا دولت متقبل خواهند شد.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مردم از هفته آینده با شرایط جدیدی در نظام سلامت مواجه خواهند شد، ادامه داد: بر اساس محاسبات دولت، مخارج مردم در کارهای درمانی بسیار کاهش خواهد یافت و 10 درصد از هزینه‌ها را پردخت خواهند کرد و این در حالی است که در شرایط خاص، باز سهم بیمار نسبت به آنچه که قبلا بوده از نصف کمتر خواهد بود؛ در نتیجه کمک بزرگی به نظام سلامت خواهد شد.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه آنچه در اسفند گذشته پرداخت کرده و امسال پرداخت خواهیم کرد، 10 هزار میلیارد تومان غیر از بودجه عادی نظام سلامت است که در بودجه پیش‌بینی شده ، گفت: هدف دولت کمک به نظام سلامت است که چهار هزار و 800 میلیارد تومانِ آن از بخش هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود.
رییس‌جمهوری در پاسخ به این گفته مجری برنامه مبنی بر اینکه بیمه‌های درمانی چندان ارزشی در کشور ندارند و بسیاری از مراکز درمانی دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی را پذیرش نمی‌کنند، گفت: در گذشته یک مشکلی وجود داشت و آن این بود که پول بیمه خیلی دیر پرداخت می‌شد، امسال تقریبا 14 ماه از بدهی که وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی به بخش‌های سلامت و دارو داشت، پرداخت شده است و در واقع تا بهمن ماه بهمن پرداخت شده و به تدریج هر صورتحسابی که می‌آید پرداخت می‌شود، بنابراین ارزش دفترچه‌های بیمه افزایش می‌یابد.
دکتر روحانی ادامه داد: انشالله تعداد داروهایی که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند به بیش از 300 قلم و تا پایان سال به 350 قلم خواهد رسید.
رییس جمهوری با اشاره به عدم حضور پزشک متخصص در بیمارستان ها و مراکز درمانی در شب ها و ایام تعطیل و اجبار مردم برای مراجعه به بخش خصوصی، گفت: از این پس پزشکان متخصص بعدازظهرها، شب‌ها و همچنین روزهای تعطیل در بیمارستان ها حضور خواهند داشت و به تدریج متخصصان را به شهرستان‌ها اعزام می‌کنیم تا مردم مجبور نباشند که برای مراجعه به شهرهای بزرگ بیایند.
دکتر روحانی با بیان این‌که این موارد طی امسال و بسیاری از آنها در اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود، تصریح کرد: مردم در نظام سلامت شاهد یک تحول چشمگیر خواهند بود؛ البته تحقق برخی از این موارد تا پایان سال طول خواهد کشید.
رییس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اقشار کم درآمد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها چه چیزی به دست می‌آورند، گفت: زمانی که تورم کاهش می‌ یابد، عایدی آن نصیب همه خواهد شد؛ طی نزدیک به 8 ماه گذشته از فعالیت دولت، تورم 24 درصد کاهش پیدا کرده و شاید این در تاریخ کشور بی‌نظیر باشد.

دولت در سال جاری مبلغ ۱۰ هزارمیلیارد تومان به نظام سلامت کمک می‌کند
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در ادامه گفت و گوی زنده تلویزیونی خود با مردم، اولین اقدام دولت در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را تحول در نظام سلامت اعلام کرد و گفت:دولت در سال جاری مبلغی بالغ بر ۱۰ هزارمیلیارد تومان به نظام سلامت کمک می‌کند و مردم می‌توانند تأثیر این کمک را هم در خرید دارو، هم در مراجعه به بیمارستان و هم در کاهش قیمت‌ها مشاهده کنند.
رئیس جمهوری با بیان این مطلب که تورم ،مالیات عمومی ناخواسته و تحمیلی است، گفت: وقتی مردم به جای دریافت پول در مسأله سلامت اطمینان پیدا کنند که مخارج شان کاهش پیدا کرده است،وضعیت بهتری بوجود می‌آید.
دکترروحانی به پرداخت یارانه‌های کالایی از سوی دولت به عنوان بسته امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: ‌در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به افرادی که زندگی بسیار سختی داشته و درفشار قرار دارند، یارانه‌ ی کالایی تحت عنوان بسته امنیت غذایی پرداخت می‌شود.
رئیس جمهوری ضمن تاکید بر اینکه دراین مرحله به همه آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی هستند، این یارانه پرداخت می‌شود،اظهار کرد:دولت ۱۱ میلیون نفر زیرنظر این دو نهاد را تحت پوشش یارانه کالایی قرار می‌دهد.
دکتر روحانی افزود:تلاش می‌کنیم تا پایان سال،حداقل پنج مرتبه یارانه کالایی را به این دو گروه نیازمند پرداخت کنیم. این یازده میلیون نفر نیازمندترین افراد کشور هستند و هر کسی که در آینده نیز در این دو نهاد ثبت‌نام کند، تحت پوشش یارانه کالایی دولت قرار می‌گیرد.
رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به ثبت‌نام مردم و اعلام درآمدها از سوی مردم درمرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها برای دریافت یارانه نقدی ،اعتماد به مردم را کمکی برای دولت دانست و تصریح کرد:ما به همه مردم اعتماد داریم.
روحانی افزود:اطلاعاتی که مردم در این مرحله اعلام کرده‌اند، پردازش می‌شود و چنانچه احساس کنیم که افراد نیازمند دیگری هم هستند، به این گروه یازده میلیون نفری اضافه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha