چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 110781

افراد مبتلا به دیابت باید برنامه غذایی خود را طوری تنظیم کنند که در مجموع 70 درصد انرژی را از صبحانه و نهار و شام دریافت کنند و فقط 30 درصد انرژی را از میان وعده‌ها دریافت نمایند.

سلامت نیوز: افراد مبتلا به دیابت باید برنامه غذایی خود را طوری تنظیم کنند که در مجموع 70 درصد انرژی را از صبحانه و نهار و شام دریافت کنند و فقط 30 درصد انرژی را از میان وعده‌ها دریافت نمایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیماران مبتلا به دیابت مثل همه افراد سالم باید از 3 وعده غذایی اصلی شامل صبحانه، نهار و شام و 3 میان وعده استفاده کنند. برخلاف تصور صبحانه یک وعده غذایی مهم است که باید حتما میل شود.

 

وی افزود: میان وعده‌ها نیز باعث ثابت ماندن قند خون می‌شوند و از پرخوری در وعده‌های اصلی جلوگیری می‌کنند. اولین میان وعده بین صبحانه و نهار دومین میان وعده هنگام عصر و سومین میان وعده باید بعد از شام و قبل از خواب میل شود.
حسینی تصریح کرد: میان وعده قبل از خواب به ویژه در بیماران دیابتی بسیار مهم است و از افت قند خون در طول شب و هنگام خواب جلوگیری می‌کند، به طور کلی برنامه غذایی باید طوری تنظیم شود که در مجموع هفتاد درصد انرژی را از صبحانه و نهار و شام دریافت کنید و فقط 30 درصد انرژی را از میان وعده‌ها دریافت کنید.
وی ادامه داد: این حرف به این معنی است که میان وعده باید خیلی سبک باشد. لازم نیست که میان وعده حتما میوه باشد، چند عدد بیسکوییت ساده با چای، یک لقمه نان و پنیر و سبزی، یک واحد میوه دلخواه و یا یک فنجان شیر می‌توانند میان وعده‌های مناسبی باشند.
این متخصص در پایان اظهار داشت: بعضی‌ها تمایل دارند که قبل از خواب از لبنیات استفاده کنند. مصرف یک فنجان شیر گرم قبل از خواب علاوه بر اینکه قند خون را در طول شب ثابت نگه می‌دارد، باعث یک خواب راحت هم می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha