چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 110783

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: انجام حرکات و ورزشهای سنگین در ساعات ابتدایی و انتهایی روز 300 درصد شانس پارگی دیسک ستون فقرات را افزایش می دهد .

سلامت نیوز: رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: انجام حرکات و ورزشهای سنگین در ساعات ابتدایی و انتهایی روز 300 درصد شانس پارگی دیسک ستون فقرات را افزایش می دهد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر اسماعیل ابراهیمی افزود: از آنجا که در ابتدای روز فشار داخل دیسک بسیار بالاست ، بهتر است قبل از هر گونه فعالیت سنگین و ورزشهای کششی ، با راه رفتن ساده و آهسته دویدن ، ظرف نیم ساعت فشار دیسک را پایین بیاوریم و بعد تمرین ها را شروع کنیم زیرا با یک کشش شدید، فشار زیادی به غلاف دیسک وارد شده و شانس پارگی و فتق دیسک تا 300 درصد افرایش می یابد و همچنین در انتهای روز نیز که فرد دچار خستگی ناشی از کار روزانه است بهتر است از ورزشهای شدید اجتناب کند زیرا عضلات و بافت های خسته و غیر فعال توانایی کاهش فشارهای وارده بر ستون فقرات و دیسک را نداشته و منجر به آسیبهای خطرناک در فرد می شود.

رئیس بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با اشاره به بحث بی حرکتی و ناهنجاریهای ایجاد شده در این زمینه گفت: نشستن طولانی مدت و قرار گرفتن در یک پوزیشن ثابت و نامناسب ، منجر به ضعف عضلات و فشار روی مهره ها و اندام مختلف می گردد که به دنبال آن ناتوانی و ناهنجاری در سیستم عضلانی - اسکلتی فرد ایجاد می شود.

ابراهیمی عنوان کرد: حرکتهای تکرار شونده که بدون استراحت انجام می گیرند نیز باعث صدمه، فشار، درد و ایجاد اختلال حرکت در سیستم مفصلی ، همچنین عملکرد ناقص غدد و ارگانهای داخلی از جمله سیستم قلب و عروق، تنفس، اعصاب و سیستم عضلانی - اسکلتی می گردد که در این حالت دست یابی به درمان مناسب در این گونه افراد بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: جهت حفظ سلامتی بدن بهتر است که هیچ پوزیشن و حرکتی در حالتهای نشسته، خوابیده و ایستاده بیش از 17 دقیقه طول نکشد و در فواصل فعالیتهای مختلف با تغییر حالت و استراحت دادن به اندامها فشارهای وارده را کاهش دهیم.

بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن فیزیوتراپی ایران از 17 تا 19 اردیبهشت ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha