چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 110787

جاری شدن سیلاب های اخیر ناشی از بارندگی های مناسب در جنوب شرق كشور باعث آبگیری قسمت هایی از دریاچه هامون شد و حیاتی دوباره به این تالاب بین المللی بعد از حدود 15 سال خشكسالی بخشید.

سلامت نیوز:جاری شدن سیلاب های اخیر ناشی از بارندگی های مناسب در جنوب شرق كشور باعث آبگیری قسمت هایی از دریاچه هامون شد و حیاتی دوباره به این تالاب بین المللی بعد از حدود 15 سال خشكسالی بخشید.

همچنان كه بخش هایی از هامون هم اینك آبگیری می شود اقدامات اداره كل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان برای شتاب بخشی به احیای این دریاچه بارقه های امید به زندگی را در میان ساكنان خطه سیستان زنده كرده است. شماری از اهالی سیستان كه پیش از این نماز باران برپا كرده بودند به شكرانه این نعمت الهی سجده شكر به جای آورده و برخی خانواده ها نیز در اطراف تالاب تجمع كرده و بعضا به شنا مشغول هستند.

مدیركل اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با وارد شدن آب به بستر هامون بعد از یك دوره خشكسالی 15 ساله، زندگی و حیات به منطقه سیستان برگشته است. خسرو افسری افزود: در شرایط كنونی همكاری كشور همسایه افغانستان می تواند روند احیای تالاب هامون را به صورت جهشی شتاب بخشد و در صورتی كه حقابه ایران از رود هیرمند بر اساس قراردادهای دوجانبه كه مورد تاكید سازمان ملل است داده شود، می توان به احیای هامون امیدوار بود. «هامون» یكی از تالاب های مهم دنیا و بزرگ ترین دریاچه آب شیرین در سراسر فلات ایران محسوب می شود كه مشترك بین ایران و افغانستان است.

منبع: روزنامه اعتماد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha