چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

مقامات استرالیایی هماهنگ‌کننده عملیات جستجوی هواپیمای مفقودشده مالزی ادعای شرکت تحقیقات دریایی مبنی بر یافتن لاشه هواپیما را کم اهمیت دانستند.

سلامت نیوز: مقامات استرالیایی هماهنگ‌کننده عملیات جستجوی هواپیمای مفقودشده مالزی ادعای شرکت تحقیقات دریایی مبنی بر یافتن لاشه هواپیما را کم اهمیت دانستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شرکت تحقیقات دریایی GeoResonance روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که محل احتمالی لاشه این هواپیما را از روی زباله‌های فلزی موقعیت‌یابی کرده اما مرکز هماهنگ‌کننده عملیات جستجوی هواپیما در استرالیا که این عملیات را مدیریت می‌کند، تاکید کرد محل مشخص شده از سوی این شرکت تحقیقاتی با اطلاعات ماهواره‌ای که نمایش‌دهنده مسیر پرواز هواپیمای بوئینگ 777 هستند، مطابقت ندارد.

هواپیمای پرواز MH370 ‌در هشتم مارس و هنگام پرواز از کوالالامپور به سمت پکن ناپدید شد. این هواپیما با 239 سرنشین در دریای جنوبی چین از رادار خارج شد. بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای، کارشناسان معتقدند پرواز این هواپیما در آب‌های دور از شهر بندری «پرت» در استرالیا به اتمام رسیده است.

اقدامات انجام شده برای جستجوی این هواپیما تاکنون بر مسیر جنوبی که احتمال پرواز هواپیما بوده تمرکز داشته که بر اساس محاسبات به دست آمده از سیگنال‌های دریافت شده بوده است.

 محل لاشه احتمالی این هواپیما که توسط این شرکت تحقیقات دریایی شناسایی شده در خلیج بنگال در جنوب بنگلادش اعلام شده است. این شرکت خصوصی اعلام کرده که کارشناسان آن در این منطقه فلزاتی را کشف کرده‌اند که با ترکیبات بکار رفته در بدنه هواپیمای بوئینگ 777 مطابقت دارند و باید بررسی‌های بیشتر روی این زباله‌های فلزی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha