چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 110794

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با تشریح شخصیت افراد بر اساس مزاج آنها گفت: افراد انعطاف پذیر و چاق مزاج تر دارند و افرادی که ثبات عقیده دارند و کم خواب هستند، مزاج خشک.

سلامت نیوز: معاون طب سنتی وزیر بهداشت با تشریح شخصیت افراد بر اساس مزاج آنها گفت: افراد انعطاف پذیر و چاق مزاج تر دارند و افرادی که ثبات عقیده دارند و کم خواب هستند، مزاج خشک.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمود خدادوست در مورد مزاج‌های مختلف افراد و ارتباط آن با حالات روانی، گفت: مزاج‌ها یا سرد و گرم یا تر و خشک هستند.

وی افزود: آنهایی که معمولاً سریعاً عصبانی می‌شوند، بی‌قرار و پرخاشگر هستند، دارای مزاج گرم بوده و افرادی که معمولاً کینه‌ای و زودرنج هستند، مزاج سردی دارند.

خدادوست گفت‌: بر اساس این تقسیم‌بندی، افرادی که ثبات عقیده دارند، مزاج خشکی داشته و آنهایی که انعطاف‌پذیر هستند از مزاج تر برخوردارند.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین افرادی با مزاج‌های سرد و تر معمولاً پرخواب،‌ترسو و کم‌ حافظه هستند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که فکر و خیال بسیاری داشته و تنهایی را ترجیح می‌دهند، مزاج‌های سرد و خشک دارند و معمولاً  افراد شاعر پیشه و هنرمند از این طیف هستند.

وی همچنین در رابطه با میزان خواب و مزاج افراد، گفت: افرادی که مزاج تر دارند، افراد پرخوابی هستند. کم‌خواب‌ها مزاج خشک دارند، از سوی دیگر افراد چاق به دلیل اینکه جزء گروه تر محسوب می‌شوند، معمولاً خوش‌خواب‌تر هستند.

خدادوست گفت: هر کجا که صحبت از سرعت، قوت و حرکت می‌شود ناشی از مزاج گرم افراد است.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت ادامه داد: به همین دلیل کودکانی که بیش فعال هستند، معمولاً لاغر و کم‌خوابند به همین دلیل اگر سبک زندگی این کودگان تغییر و اصلاح شود، به عنوان مثال تنقلاتی مانند چیپس و پفک را که خشکی ایجاد می‌کند و همچنین مصرف سوسیس و کالباس را کم کنند، در رفتار آنها تأثیر خواهد گذاشت.

خدادوست 6 اصل مهم در سبک زندگی را از دیدگاه طب سنتی به خوردن و آشامیدن، امراض نفسانی، خواب و بیداری، آب و هوا، حرکت و سکون و استفراغ و احتقان تقسیم کرد و گفت: بر اساس این 6 اصل می‌توانیم سبک زندگی افراد را تعریف کرده و آن را اصلاح کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha