چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 110796

مصرف کم‌آب در طی شبانه‌روز، می‌تواند بر روی "سیستم عصبی و مغزی" تأثیر منفی بر جای گذاشته و خطر بروز سردرد را تا حدود دو برابر افزایش دهد.

سلامت نیوز: مصرف کم‌آب در طی شبانه‌روز، می‌تواند بر روی "سیستم عصبی و مغزی" تأثیر منفی بر جای گذاشته و خطر بروز سردرد را تا حدود دو برابر افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید ترابیان‌زاده، متخصص مغز واعصاب افزود: در یک نگاه کلی می‌توان گفت: که کم‌آبی، نداشتن فعالیت ورزشی، نوع رژیم غذایی و عوامل محیطی، از مهمترین دلایل بروز سردرد است.

 

وی گفت: متأسفانه بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله در دسترس نبودن آب از مصرف آب به میزان  کافی خودداری می‌کنند که این موضوع به طور قطع بر روی سلامتی بدن اثر منفی بر جای خواهد گذاشت.
ترابیان‌زاده تأکید کرد: مصرف کم‌ آب در طی شبانه‌روز، می‌تواند بر روی سیستم عصبی و مغزی تأثیر منفی بر جای گذاشته و خطر بروز سردرد را تا حدی دو برابر افزایش دهد.
وی با بیان اینکه مصرف روزانه 8 لیوان آب برای بدن ضروری است، خاطرنشان کرد: البته نوع مواد غذایی مصرفی و میزان تحرک بدنی نیز می‌تواند بر روی سیستم عصبی و مغزی بدن اثر گذاشته و موجب بروز سردرد شود.
ترابیان‌زاده اظهار داشت: رژیم‌های غذایی سخت و مصرف مواد غذایی نظیر پنیر، شکلات، پرتقال و قهوه به ویژه با معده خالی، می‌تواند موجب بروز سردرد و حتی تشدید آن شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha