چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 110799

صبحانه نخوردن می‌تواند در دراز مدت موجب ابتلا به ناراحتی‌های قلبی شود. در صورتی که کودکان به صبحانه نخوردن عادت کنند احتمال اینکه در بزرگسالی دچار ناراحتی‌های قلبی شوند بسیار است.

سلامت نیوز: صبحانه نخوردن می‌تواند در دراز مدت موجب ابتلا به ناراحتی‌های قلبی شود. در صورتی که کودکان به صبحانه نخوردن عادت کنند احتمال اینکه در بزرگسالی دچار ناراحتی‌های قلبی شوند بسیار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، زهرا اکبری" کارشناس تغذیه گفت: صبحانه نخوردن می‌تواند عامل ابتلا به چاقی، تجمع چربی‌های دور کمر وافزایش کلسترول خون شود که همگی از جمله عوامل بروز ناراحتی‌های قلبی هستند. 

 

وی ادامه داد: از سویی دیگر صبحانه نخوردن می‌تواند سبب افزایش میزان انسولین در خون شده و زمینه‌ساز ابتلا به بیماری دیابت شود. افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیشتر به خوردن مواد غذایی شیرین گرایش دارند و کمتر ورزش می‌کنند.
وی تصریح کرد: افرادی که صبحانه نمی‌خورند ویتامین و مواد معدنی کمتری به بدنشان می‌رسند در نتیجه فیبر کمتری مصرف ‌می‌کنند در صورتی که کودکی به صبحانه نخوردن عادت کند احتمال آنکه در اواخر دومین دهه از زندگی‌اش دچار ناراحتی‌های قلبی شود بسیار زیاد است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha