چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 110801

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که به جرات می‌توان گفت اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی، برخی از بیماری‌ها و همچنین نوع تغذیه در ریزش مو دخیل هستند.

سلامت نیوز: ریزش مو یکی از مشکلاتی است که به جرات می‌توان گفت اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی، برخی از بیماری‌ها و همچنین نوع تغذیه در ریزش مو دخیل هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پروانه کاظمی کارشناس تغذیه گفت: اهمیت رژیم غذایی را در حفظ سلامت بدن به خصوص مو نمی‌توان نادیده گرفت. یکی از دلایل ریزش مو در زنان کمبودهای غذایی است زیرا معمولاً برای کاهش وزن خود رژیم‌های غیر اصولی را به کار می‌برند که نتیجه‌ آن بروز این مشکل است.

 

وی افزود: همچنین کسانی که مواد غذایی حیوانی مصرف نمی‌کنند و به اصطلاح گیاهخوار هستند، به دلیل عدم اطلاع کافی در زمینه چگونگی مصرف غذاهای گیاهی، دچار کمبود پروتئین، روی، آهن، اسیدهای آمینه ضروری و "ویتامین‌های گروه B" می‌گردند.
کاظمی تصریح کرد: پروتئین، اساس و پایه نیاز بافت‌های بدن مانند مو، ناخن و پوست است و در موادی مانند انواع گوشت، تخم‌مرغ، لبنیات و حبوبات به میزان فراوان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاوی ویتامین B است که در گروه‌های ویتامین B و ویتامین B6 و بیوتین اهمیت خاصی دارند. بیوتین ویتامینی است که در بسیاری از محصولات آرایشی به عنوان مکمل بهبود دهنده وضعیت مو اضافه می‌شود زیرا عارضه مشخص کمبود بیوتین،‌ ریزش مو است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha