رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت که فردا تشکیل می‌شود،گفت: در نشست‌های این کارگروه در تلاشیم تا مبانی و محورهای اقتصاد مقاومتی در عرصه بهداشت و درمان طراحی و تدوین شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت که فردا تشکیل می‌شود،گفت: در نشست‌های این کارگروه در تلاشیم تا مبانی و محورهای اقتصاد مقاومتی در عرصه بهداشت و درمان طراحی و تدوین شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد رئیس‌زاده، با اشاره به برنامه‌های پیش روی این مجموعه در سال جاری، عنوان کرد: مجموعه علاوه بر برنامه‌های رایج و جاری خود همچون برپایی بیمارستان‌های صحرایی، اعزام‌های تیم‌های اضطراری و تک تخصصی، تیم‌های خارج از کشور و برنامه‌های حوزه‌های فرهنگی، علمی و خدمت رسانی، پنج محور اصلی را در دستور کار برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با اشاره به توجه ویژه سازمان به مباحث حوزه اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی، بیان کرد: سال گذشته همزمان با انتخاب شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، بلافاصله کارگروهی از سوی سازمان به منظور پیشبرد برنامه‌های مرتبط با این مقوله در حوزه سلامت تشکیل شد.

رئیس زاده با اشاره به برگزاری جلسه فردای این کارگروه، ادامه داد: در نشست‌های سال جاری این کارگروه که با حضور جمع قابل توجهی از صاحب نظران عرصه سلامت، وزرای سابق بهداشت، مسئولان فعلی حوزه بهداشت و درمان و .... برگزار می‌شود در تلاشیم تا مبانی و محورهای اقتصاد مقاومتی در عرصه بهداشت و درمان طراحی و تدوین شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: برنامه دیگر مجموعه در سال جاری توجه به مباحث جمعیتی است که به شکل جدی در سال 93 موضوع تعالی جمعیت را با تعامل ارگان‌های مختلف پیگیری می‌کند.

وی مباحث مرتبط با تغذیه را بخش دیگری از برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی در سال 93 دانست و گفت: متاسفانه حجم زیادی از بیماری‌های فعلی جامعه ایرانی مربوط به امراض غیرواگیر همچون بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، قندخون، سرطان‌ و... است که فصل مشترک تمام این بیماری‌ها مربوط به تغییر سبک تغذیه و رژیم‌های غذایی نامناسب و نامتجانس با فرهنگ ایرانی و سلامت است.

لزوم تخصصی شدن مدیریت در حوزه سلامت کشور

رئیس زاده تخصصی شدن مدیریت در حوزه سلامت کشور را به عنوان برنامه‌ دیگر سازمان در سال جاری معرفی کرد و گفت: علی رغم تمام پیشرفت‌های حوزه پزشکی ولی باز هم معتقدیم بخش عمده‌ای از مشکلات ما در حوزه سلامت و در عرصه بیمارستان‌ها، وزارت بهداشت و... به دلیل نبود یک مدیریت علمی در حوزه سلامت بوده است چرا که علم این موضوع را به خوبی در کشور نهادینه نکرده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری، به برنامه‌های جدی این مجموعه برای کمک به تحقق اهداف پیش بینی شده در این سند اشاره کرد و گفت: سیاست‌های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری به رؤسای سه قوا و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تمام آرمان‌ها و ایده‌‌ال های مورد نیاز در حوزه سلامت را ترسیم کرده است.

مشکلات بزرگی در راه پیاده سازی سیاست‌های ابلاغی سلامت وجود دارد

وی با تأکید بر اینکه در راه پیاده‌سازی این ابلاغیه مشکلات بزرگی وجود دارد، اظهار کرد: علاوه بر وجود یک ساختار و سیستم ، نیاز به یک عزم و روحیه جهادی برای پیاده سازی سیاست‌های یاد شده داریم و با روحیه اداری، مرسوم و عادی این سیاست‌ها قابل پیاده شدن نخواهد بود. اگر این دو مولفه رعایت نشود این ابلاغیه نمی‌تواند در حوزه بهداشت و درمان تحول اساسی ایجاد کند و طعم شیرینی که مدنظر است را به مردم بچشاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha