معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای برنامه‌های جدید حوزه سلامت از 15 اردیبهشت خبر داد و گفت: بیماران از 15 اردیبهشت برای بستری در بیمارستانهای دولتی، تنها 10 درصد هزینه ها را پرداخت خواهند کرد و 90 درصد هزینه‌ها را دولت و بیمه‌ها تقبل می‌کنند.

سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای برنامه‌های جدید حوزه سلامت از 15 اردیبهشت خبر داد و گفت: بیماران از 15 اردیبهشت برای بستری در بیمارستانهای دولتی، تنها 10 درصد هزینه ها را پرداخت خواهند کرد و 90 درصد هزینه‌ها را دولت و بیمه‌ها تقبل می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد حاجی آقاجانی در حاشیه چهارمین کنگره نارسایی قلب با اشاره به سیاست‌های دولت برای تحول در حوزه درمان گفت: دولت در راستای اجرای برنامه‌های حمایتی سلامت پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هفت برنامه اصلی را برای تحول در حوزه درمان طراحی کرده که در حال اجراست و امیدواریم از 15 اردیبهشت ماه، نخستین مرحله آن در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت (بیمارستان‌های دانشگاهی) انجام شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، دولت 95 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند،‌ گفت: بیماران این بخش‌ها فقط پنج درصد هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد.

آقاجانی ابراز امیدواری کرد: در ماههای آینده بیماران برای دریافت خدمات و لوازم و داروها به خارج از بیمارستانها هدایت نشوند.

معاون وزیر بهداشت همچنین ارتقای کیفیت خدمات بیمارستان‌ها مانند هتلینگ و سرویس‌های تغذیه، پرستاری و غیره را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده اعلام کرد و گفت: امیدواریم در سال 93 بتوانیم بر کیفیت بهداشتی خدمات و ارتقای کیفیت خدمات بیمارستان‌ها عمل کنیم.

آقاجانی درباره برنامه‌ زایمان طبیعی رایگان نیز گفت: از 15 اردیبهشت، زایمان طبیعی در بیمارستانهای تحت پوشش وزارت بهداشت رایگان خواهد شد. این اقدام برای تشویق مادران به زایمان طبیعی صورت گرفته و مشوق‌های دیگری را هم برای ماماها و پزشکان در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: در کنار رایگان شدن زایمان طبیعی، بازسازی زایشگاه‌ها و استفاده از زایمان بی درد از دیگر برنامه‌ها برای تشویق به زایمان طبیعی است تا بتوانیم آمار 54 درصدی سزارین در کشور را پایین بیاوریم. هم اکنون کشور ما در زمینه سزارین رتبه دوم جهان را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha