چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 110824

هر چه سواد والدین بالا‌تر رود کودکان آینده بهتری را در روبرویشان احساس می‌کنند.

سلامت نیوز: هر چه سواد والدین بالا‌تر رود کودکان آینده بهتری را در روبرویشان احساس می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا‌ مرندی عضو کمیسیون بهداشت مجلس و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران در همایش سالیانه دکتر غریب گفت: سواد سلامت نقش ارزشمندی در همه زمینه‌های زندگی دارد سواد سلامت در سلامت افراد جامعه و طول عمر آن‌ها ارتباط مستقیمی دارد. 

 

وی افزود: مطالعات نشان داده است هر چند تحصیلات مادران جامعه بالا باشد امید به زندگی و طول عمر در کودکانشان بیشتر می‌شود در واقع سواد سلامت ظرفیتی است که انسان‌ها دارند و تاثیر آن در زندگیشان روزانه بیشتر می‌شود، ظرفیتی که انسان در کسب و درک اطلاعات داشته باشد برای دستیابی به منابعی که خدمات را ارائه می‌کند و استفاده از آنها از جمله سواد سلامت محسوب می‌شود. 
وی منابع سواد سلامت کودکان را در مدارس و رسانه‌ها و سواد سلامت والدین را در این مواد دانست که با افزایش سن سواد بالا کامل می‌گردد هر چه سن کودکان بیشتر شود آموزش بیشتر و میزان تکاملی که پیدا می‌کنند در میزان سلامت به آنها کمک می‌کند. 
وی عنوان کرد: پیشگیری و رفع بیماری‌ها، تشخیص زود‌تر بیماری، مراجعه به موقع پزشک به علم و آگاهی والدین نیز کمک می‌کند در واقع هر چه سواد والدین بالا‌تر رود کودکان آینده بهتری را در روبرویشان احساس می‌کنند البته لازم به ذکر است آموزش بهداشت کلید ارائه خدمات است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha