چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 110825

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌ های ایران از مشارکت دولت ژاپن در احیای دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: دولت ژاپن مبلغ یک میلیون دلار برای کمک به احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده است .

سلامت نیوز: مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌ های ایران از مشارکت دولت ژاپن در احیای دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: دولت ژاپن مبلغ یک میلیون دلار برای کمک به احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محسن سلیمانی از مشارکت دولت ژاپن در احیای دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: دولت ژاپن مبلغ یک میلیون دلار برای کمک به دریاچه ارومیه اختصاص داده که این مبلغ در راستای اجرای برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز دریاچه ارومیه و در محورهای استقرار کشاورزی پایدار، مدیریت و حفاظت از تنوع‌زیستی در معرض خطر و برنامه‌های آموزش و اطلاع رسانی هزینه خواهد شد.

سلیمانی با اشاره به شروع پروژه کشاورزی پایدار در 6 شهرستان از استان های آذربایجان غربی و شرقی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های جهاد کشاورزی دو استان، عملیات کشاورزی پایدار در 40 سایت جدید شروع شده و مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته سهم قابل توجهی از مصرف آب در مزارع صرفه جویی خواهد شد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌ های ایران همکاری برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) و نقش کلیدی کشاورزان محلی در اجرای این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: منابع جدیدی نیز از سوی دولت ایران و از طریق سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان­های آذربایجان غربی و شرقی برای اجرای هرچه بهتر و وسیع­تر این پروژه فراهم خواهد شد و اولین گام مهم و اجرایی از اصلاح روند توسعه در حوضه آبریز و احیای دریاچه ارومیه عملیاتی می‌شود.

وی افزود: کارشناسان سازمان های جهاد کشاورزی عملیات اجرایی این پروژه را بر عهده خواهند داشت و سازمان حفاظت محیط زیست نیز در مبحث حفاظت از تنوع زیستی در معرض خطر و آگاهی رسانی و مشارکت مردم نقش فعالی خواهد داشت.

پروژه کشاورزی پایدار بر اساس نتایج پایلوت مشترک طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و در 6 شهرستان سلماس، ارومیه، نقده، مهاباد، و میاندوآب از استان آذربایجان غربی و شهرستان شبستر از استان آذربایجان شرقی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha