دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران عصر روز سه شنبه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن همایشهای بین المللی برج میلاد آغاز به کار کرد.

سلامت نیوز: دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران عصر روز سه شنبه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن همایشهای بین المللی برج میلاد آغاز به کار کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، معصومه ابتکار که ریاست این کنگره را نیز بر عهده دارد، برگزاری این کنگره را افتخاری برای کشور و علم ایمنولوژی در دنیا دانست و گفت: امروزه علم و دانایی حد ومرز ندارد و متعلق به همه بشر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه افتخار می کنم در شرایطی تهران میزبان این کنگره است که بعد از روزهای متوالی آلودگی در زمستان92 و سالهای گذشته امروز باهمت دولت یازدهم و وزارت نفت و باحذف بنزن بعنوان آلاینده ای خطرناک و سرطان زا از بنزین توزیعی در تهران، چند ماهی که تنفس می کند. البته باد و باران و هوای بهاری هم به کمک ما آمدند تا شرمنده میهمانان خود نباشیم.

معاون رئیس جمهور با اعلام این خبر که تهران از ابتدای امسال هشت روز هوای پاک را تجربه کرده است، گفت: این رکوردی نسبت به آمار سالهای گذشته است که امیدواریم تا آخر سال در تهران و سایر کلان شهرها شاهد ادامه آن باشیم.

ابتکار ضمن اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی که یک مورد از هر هفت مورد مرگ و میر دردنیا را مرتبط با آلودگی هوا می داند، همچنین یکی از دلایل قطعی بسیاری از سرطانها را آلودگی هوا اعلام کرده است ، ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند توزیع بنزین استاندارد در تهران وسایر کلان شهرهای کشور شاهد کاهش بیماریها و مرگ های ناشی از آلودگی هوا درمیان هموطنان خود باشیم.

 
تخریب سیستم ایمنی بدن

معاون رئیس جمهور بحث ایمنولوژی را کاربردی و مرتبط با زندگی روزمره مردم دانست و گفت: جاذبه اصلی علم ایمنولوژی و این کنگره به دلیل همین ارتباط دو طرفه با شیوه زندگی و انتخابهاست که چگونگی تعامل ، تداخل یا تخریب سیستم ایمنی بدن را در پی دارد.

این استاد ایمنولوژی ادامه داد: این علم مرزهای پیشرفت دانش بشری را پشت سر گذاشته است و امروز با اراده روشهای نوین پیشگیری ، تشخیص و درمان بسیار از بیماریها ، همچنین اصلاح روش زندگی مردم به آنان کمک می کند تا کیفیت زندگی خودرا ارتقاء بخشد. همچنین این علم به مسئولان ، تصمیم گیران و سیاستگذاران این امکان را می دهد که تصمیمات و برنامه ریزی های بهتری برای سلامت مردم داشته باشند .

وی با ابراز خرسندی از نگاه ویژه دکتر حسن روحانی به موضوع سلامت ، محیط زیست و ارتقاء شاخص های زندگی ایرانیان ، ابراز امیدواری کرد با استفاده از این علم و اصلاح سیاستها و رویکردهای بهداشتی جامعه بتوان گامی موثر در بهبود و کیفیت زندگی مردم برداشت .

رئیس دوازدهمین کنگره بین المللی ایمنولوژی و آلرژی در ایران یکی از ویژه گیهای خاص این کنگره را حمایت از شرکت های دانش بنیان دانست و اعلام کرد : این عرصه نوین می تواند شرایط مناسبی برای کاربردی کردن نتایج علمی دانش بشری در ایران و جامعه جهانی باشد .

دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران از 9 تا 12 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های بین المللی میلاد برپاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha