در ایران تنها ۱۰ واکسن جزء برنامه‌های کشوری واکسیناسیون قرار دارند که این تعداد برای جلوگیری از ابتلای این گروه به بیماری عفونی کافی نیست.

سلامت نیوز: در ایران تنها ۱۰ واکسن جزء برنامه‌های کشوری واکسیناسیون قرار دارند که این تعداد برای جلوگیری از ابتلای این گروه به بیماری عفونی کافی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا بلور ساز متخصص آسم و آلرژی و دبیر همایش سالانهٔ انجمن پزشکان کودکان ایران در سی و پنجمین بزرگداشت محمد قریب در جمع خبرنگاران گفت: اصولا در اغلب کشور‌ها به منظور پیشگیری از بیماری‌های عفونی شایع با تزریق واکسن‌هایی در سنین شیرخوارگی، بدن کودک را در برابر بیماری‌های عفونی شایع مصون می‌کنند.

 

وی افزود: واکسن هپاتیت A، آِبله مرغان، رتا ویروس و هموفیلوس آنفلوآنزا جزء واکسن های طرح ملی واکسیناسیون نوزادان قرار ندارند و تنها برخی پزشکان مراکز خصوصی نسبت به واکسینه کردن این قبیل واکسن‌ها برای مراجعان خود اقدام می‌کنند. 
وی اذعان داشت: از آنجا که تزریق این واکسن‌ها با هدف افزایش ایمنی بدن در برابر انواع بیماری‌های عفونی صورت می‌پذیرد و همچنین بر عکس تزریق نکردن این واکسن‌ها سبب ابتلا به بیماری‌های عفونی و تحمیل مخارج درمان به خانواده‌ها و دولت می‌گردد و ضرورت گنجاندن این واکنس‌ها در طرح ملی واکسیناسیون به شدت احساس می‌شود. 
البته لازم به ذکر است وزارت بهداشت و درمان اقداماتی در این زمینه به عمل آورده و مراحل ساخت واکسن هموفیلوس آنفلوآنزا در کشور آغاز شده است که قرار است از ابتدای امسال تزریق این واکسن به نوزادان و شیرخواران آغاز شود. 
وی عنوان کرد:پیگیری‌های لازم از سوی وزارت بهداشت انجام شود تا هرچه زود‌تر این واکسن تهیه و در اختیار شیرخواران کشور قرار گیرد تا شاهد مرگ و میر هیچ کودک و شیرخواری نباشیم. 
در واقع در ایران تنها ۱۰ واکسن جزء برنامه‌های کشوری واکسیناسیون قرار دارند که این تعداد برای جلوگیری از ابتلای این گروه به بیماری‌های عفونی کافی نیست. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha