چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 110847

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مصرف شیر فراوان،خستگی، فعالیت کم،کم خوابی، افراط در خوردن تنقلات و مشکل ارتباطی بین مادر و فرزند را ازجمله علل بدغذایی کودکان عنوان کرد.

سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مصرف شیر فراوان،خستگی، فعالیت کم،کم خوابی، افراط در خوردن تنقلات و مشکل ارتباطی بین مادر و فرزند را ازجمله علل بدغذایی کودکان عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر منصور بهرامی امروز چهارشنبه درحاشیه همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران که در محل سالن همایش کتابخانه ملی در حال برگزاری است، گفت:سلامت انسان بر چهار پایه سلامت فیزیکی، روانی، اجتماعی و معنوی استوار است. 

وی ادامه داد:رشد و نمو طبیعی یکی از معیارهای سلامت کودکان و تغذیه صحیح یکی از ارکان آن است. 

وی در مورد خصوصیات تغذیه کودکان گفت: کفایت ، تنوع ، تعادل و کالری متناسب از خصوصیاتی است که تغذیه کودکان باید برخوردار باشد تا ساختمان بدن آنها از دوام بهتری برخوردار شود.

این متخصص کودکان افزود:برای رشد و تکامل طبیعی کودکان علاوه بر تعیین نیازهای تغذیه ای، نیازهای عاطفی نیز بسیار مهم هستند به طوری که پدر و مادر باید پیوسته به رفع نیازهای عاطفی و روانی کودک خود اهتمام ورزند.

بهرامی ادامه داد:در تکامل تغذیه ای کودکان ارتباط متقابل والدین و فرزندان نقش اساسی و مهم دارد و از هر ارتباط توجه به خلق و خو در خصوصیات شخصی عامل کلیدی و برای کودکان همیشه ابراز مهر، بازی و شادی خوشایند و برای تغذیه موفق مهم است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:اگر مادران برای تغذیه فرزندانشان وقت کافی ، روابط صمیمی ، زمان مناسب ، نظم ، مراعات سلیقه و ذائقه،استقلال و رعایت خصوصیات خلقی آنها را بنمایند مشکلی بعنوان بدغذایی پیش نخواهد آمد.

بهرامی در رابطه با علل شایع کم اشتهایی کودکان یک تا دو ساله به مصرف شیر فراوان، فعالیت زیاد،خستگی، فعالیت کم،کم خوابی و افراط در خوردن تنقلات اشاره کرد و گفت: مشکلات ارتباطی صحیح و سالم بین مادر و فرزند، عدم توجه به سلیقه کودک، عوامل پزشکی عفونت های حاد و یا مزمن مانند کمبود ریزمغذی ها ، بیماری های گوارشی و وسواس مادر برای رعایت نظافت هنگام تغذیه از دیگر عللی است که موجب بروز کم اشتهایی در میان کودکان می شود.

وی در رابطه با راهکارهایی برای مقابله با بدغذایی کودکان گفت: اشتهای کودک بهترین راهنمای تغذیه صحیح است و مادر باید به اشتها ، گرسنگی و سیری کودک توجه و متناسب با آنها تغذیه کودک خود را برنامه ریزی کند. 

این متخصص اطفال همچنین ادامه داد: هرچه محیط های خانوادگی صمیمی تر باشد و وعده های صرف غذای خانوادگی بیشتر باشد و مادر به امور خانواده مسلط و نگرش مثبت و روحیه شاد و آرام داشته باشد مشکلات تغذیه ای کودکان کمترخواهد شد.

همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران صبح امروز چهارشنبه در سالن همایش کتابخانه ملی ایران شروع به کار کرد و تا روز 13 اردیبهشت ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha