چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 110850

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت؛ خودروسازان تا اول تیرماه مهلت دارند به تعهداتشان نسبت به ارتقای خودرو عمل کنند.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت؛ خودروسازان تا اول تیرماه مهلت دارند به تعهداتشان نسبت به ارتقای خودرو عمل کنند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت؛ خودروسازان تا اول تیرماه مهلت دارند به تعهداتشان نسبت به ارتقای خودرو عمل کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رحمت اله حافظی با حضور در رادیو تهران، با اشاره به اینکه ساختار شورای شهر تهران در دور جدید با افزایش تعداد تغییر یافت که ماحصل آن ایجاد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بود، افزود: ما مطالبه گر سلامت و محیط زیست مردم هستیم و عواملی را که با سلامت شهروندان ارتباط دارد را با جدیت پیگیری می کنیم. در همین راستا از شهروندان می خواهیم هر گونه اطلاعی از فعالیت صنایع آلاینده در شهر تهران را دارند به شورای شهر تهران مکاتبه کنند.

وی با بیان اینکه در چندماه اخیر شورای شهر تهران با جدیت تمام مساله آلودگی هوا را پیگیری کرده است، تصریح کرد: این موضوع مطالبه به حقی است و الویت اصلی شورای شهر محسوب می شود. آلودگی هوا جای هیچ چانه زنی ندارد چراکه امروز همه می دانیم که آلودگی هوا سرطان زاست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید منابعی که موجب آلودگی هوا می شود را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کرد، اعلام کرد: کارخانجات آلاینده ، موتور خودروهای فاقد استاندارد و موتورسیکلت ها در کنار سوخت غیراستاندارد موجب آلودگی هوا می شود.

حافظی با بیان اینکه دنبال مقصر نیستم و تنها عوامل و منابع آلودگی هوا باید شناسایی شود، گفت: موتورسیکلت با استاندارد یورو 2، معادل 8 خودرو آلودگی تولید می کند. در این شرایط به دلیل وجود محدوده طرح ترافیک موتورسیکلت جایگزین خودرو افراد می شود.

وی با اشاره به مهلت خودروسازها تا تیر، اظهار کرد: از دولت انتظار داریم با تمام توان پیگیر این مساله باشد، سلامت مردم شوخی نیست و نمی توان با آن معامله کرد چراکه غیر قابل جبران است. همچنین خودروساز باید بداند که دیگر فرش قرمزی که سال ها برایش پهن بود، دیگر وجود ندارد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران همچنین به توقف فعالیت صنایع آلاینده در شهر تهران اشاره کرد و افزود: با تلاش شورای شهر تهران کارخانه چدن سازی ایرفو که در کنار واحدهای مسکونی بود متوقف شد. این کارخانه در مجاورت 7 مرکز آموزشی فعالیت خطرناکی داشت اما خوشبختانه با همکاری به سرانجام رسید البته امسال نیز به دلیل شدت آلایندگی کارخانه نباتی پارس قو، توقف فعالیت آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نمی پذیریم سلامت 40 هزار شهروند تهران و حتی 8 میلیون نفر به دلیل منافع عده ای خاص در خطر باشد، تصریح کرد: بدون شک در توقف فعالیت این کارخانه کارگران آن مد نظر قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha