چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ایلام گفت: بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر زوج که سال گذشته برای گرفتن وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند موفق به دریافت آن نشده‌اند.

سلامت نیوز: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ایلام گفت: بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر زوج که سال گذشته برای گرفتن وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند موفق به دریافت آن نشده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکترمحمود گلزاری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سالن جلسات استانداری ایلام، اظهارکرد: ضروری است که دیدگاه جوان محوری و جوان باوری و میدان‌دادن به جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در بین مسئولان نهادینه شود؛ چرا که نگاه امنیتی و جوان هراسی، این قشر جامعه عظیم را آسیب‌پذیر می‌کند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های محرک و مدیران آینده کشور همین جوانان امروز هستند، گفت: ضروری است که امور آنان ساماندهی شود و دغدغه‌های آنان مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادغام ورزش و جوانان را کاری اشتباه عنوان کرد و گفت: امور جوانان باید از طریق همان سازمان ملی جوانان سابق مورد پیگری قرار می‌گرفت که متاسفانه برچیده شد و الان از کنار هم قرار گرفتن این دو، وزارتخانه‌ای ناهمگون تشکیل شده که مشکلات جدیدی را بوجود آورده است.

بعضی از جوانان مرفه هستند و تن به ازدواج نمی‌دهند

گلزاری بر ضروت نگاه جوان باوری در جامعه تاکید کرد و افزود: اشتغال عمده‌ترین مشکل جوانان ما بوده که نیاز به چاره‌اندیشی جدی و عملی دارد، اما همه موضوع جوانان ما اشتغال نیست چرا که بعضی از جوانان مرفه هستند و تن به ازدواج نمی‌دهند که این هم مشکلی فرهنگی است که اقدام لازم در این زمینه انجام نشده است.

وی با انتقاد از ضعیف شدن نهاد مقدس خانواده در جامعه افزود: جوانان امروز زیر بار مسئولیت نمی‌روند که از چالش‌های جدی و خطرساز است و تنیجه آن در جامعه افزایش آسیب‌ها از جمله مشکلات اخلاقی، طلاق و خشونت است.

معاون فرهنگی ساماندهی امور جونان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه افرادی که دچار آسیب طلاق هستند هم آسب‌پذیر و هم آسیب‌زا هستند، خاطرنشان کرد: باید حس و روحیه مسئولیت‌پذیری در بین خانواده‌ها و بخصوص جوانان نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

وی اعتیاد، طلاق و خشونت را از آسیبب‌ها و چالش‌های جدی امروز جامعه دانست و تصریح کرد: این آسیب‌ها روز به روز در حال افزایش است که نیازمند ارائه راهکار درست و عملی برای مقابله با این مهم‌ها هستیم.

گلزاری با بیان اینکه نباید امور جوانان به یک جشن و چند برنامه منتهی شود، ادامه داد: برنامه‌های امور جوانان باید دقیق کارشناسی شده و مستمر باشد تا نمود آن در جامعه دیده شود.

وی توجه جدی به ایجاد شادی و نشاط در بین جونان را مهم دانست و گفت: جوانان ما امروز نیاز به شادی و نشاط پایدار دارند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اشتغال جوانان با خنده و برگزاری چند مراسم و جشن حل نمی‌شود، بیان کرد: این مسئله مهم و کارساز نیاز به توجه جدی دارد.

گلزاری با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر زوج که سال گذشته برای گرفتن وام ازدواج ثبت نام کرده موفق به دریافت آن نشده‌اند، خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده در سال جدید دولت اولویتی برای اعطای واج ازدواج به جوانان قائل نشده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان سایت‌ها و موسسات همسریابی را غیررسمی و غیرقانونی اعلام و افزود: این مسئله با همکاری پلیس امنیت اخلاقی به صورت جدی در دست اقدام است و با عاملان راه‌اندازی این سایت و موسسات برخورد می‌شود. 

وی اضافه کرد: طرح‌های بزرگی در راستای ساماندهی امور جوانان برای امسال در وزارتخانه تدارک دیده شده که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha