چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: کرمان تشنه است و سالیان سال دچار خشکسالی شده و اگر آب شرب به کرمان نرسد یک خطر ایجاد می‌شود و انتظار داریم این مسئله حل شود.

سلامت نیوز: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: کرمان تشنه است و سالیان سال دچار خشکسالی شده و اگر آب شرب به کرمان نرسد یک خطر ایجاد می‌شود و انتظار داریم این مسئله حل شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، "محمدمهدی زاهدی" در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: امیدواریم شوراها بتوانند به خوبی از نهاد مردم سالاری دینی مراقبت کنند و بتواند ثمرات خود را در نظام جمهوری اسلامی به ارمغان بیاورد.
 
وی ادامه داد: بحث انتقال آب شرب از بهشت آباد به کرمان موضوع مهمی است که سیاسی کاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.
 
زاهدی ادامه داد: تعدادی از کارمندان استانداری کرمان براساس ابلاغ قانونی به مناطق محروم رفته و پیمانی شده‌اند اما از ابتدای سال جاری حقوق به آنها پرداخت نشده است، باید برای پرداخت حقوق این افراد که از ابتدای امسال با مشکل مواجه شده‌اند، فکری شود.
 
وی با بیان این‌که مشکلات افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی استانداری سال گذشته باید رفع شود، تاکید کرد: درخواست ما این است که کمک شود پروژه‌های نیمه احداث کرمان مانند تالار مرکزی شهر، بیمارستان شهید باهنر و ... کامل شده و از آب و گل دربیایند.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: سد صفارود در شهرستان رابر نیاز به بودجه برای انتقال آب به کرمان دارد.
 
وی افزود: مشابه این مورد سد نساء بم است که 30 درصد از مسیر انتقال آب انجام شده و سد قدرونی شهرستان راور نیاز به اعتبار برای تکمیل کار دارد و انتظار این است که دستورات لازم برای این سه سد داده شود.
 
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: فاضلاب شهر کرمان 16 سال که آغاز شده و کار به اتمام نرسیده و اگر بخش خصوصی وارد شده و یارانه‌ای برای این بخش از سوی دولت در نظر گرفته شود، کار به اتمام می‌رسد.
 
زاهدی گفت: 1200 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، این وضع تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟ باید به این استان که خشکسالی‌های متوالی داشته، نگاه ویژه‌ای شود و نیاز به کمک داریم.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: تعداد زیادی از کشته شدگان زلزله بم بدهی بانکی داشته‌اند و دستور داده شده و درخواست ما این است که این مسئله پیگیری ویژه‌ای شود.
 
وی افزود: در سبد کالایی که دولت قصد دارد به مردم بدهد، اگر خرما در این سبد گنجانده شود به ویژه قبل از ماه رمضان بسیار کار خوبی است و استان آمادگی تامین این محصول را دارد.
 
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: درخواست می‌کنیم ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌ها که پیش از این لغو شده، احیاء شود.
 
وی افزود: گازرسانی به استان کرمان با کندی پیش می‌رود و برخی مناطق سردسیر استان نیاز دارد که سریع گازرسانی شود. کاهش قیمت برق در مناطق گرمسیر استان باید مدنظر قرار گیرد و هم‌چنین نیاز است حمل و نقل ریلی و راه آهن استان تقویت و توسعه جدی یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha