گاهی اوقات مصرف خودسرانهٔ قرص‌های لاغری ماهواره‌ای خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد، همچنین اثربخشی این داروها ثابت نشده است.

سلامت نیوز: گاهی اوقات مصرف خودسرانهٔ قرص‌های لاغری ماهواره‌ای خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد، همچنین اثربخشی این داروها ثابت نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: معمولاً دختران جوان ۱۶ سال به بالا تا زنان ۴۵ الی ۵۰ سال بیشتر از دارو‌ها و قرص‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند و همچنین متأسفانه در بسیاری از مواقع با هیچ پزشک تغذیه مشورت نمی‌کنند تا از خطرات و مضرات داروهای لاغری ماهواره‌ای جویا شوند به همین علت خودسرانه مصرف کرده که بعد‌ها باعث خطرات جبران ناپذیری خواهد شد. 

وی اذعان داشت: کار عمدهٔ این قرص‌ها جذب چربی غذا در روده است و معمولاً بخش اعظم چربی‌ها ادفع می‌شود در واقع دلیل عمده لجابت مزاج در افرادی که از این دارو‌ها مصرف می‌کنند وجود برگ سنا در این قرص‌ها است. 

نیستانی توصیه کرد: با رژیم غذایی صحیح و ورزش می‌توان بهترین اندام را بدست آورد، البته گاهی اوقات با مشورت پزشک مصرف قرص‌ها می‌تواند بی‌ضرر باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha