وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم در حوزه سلامت مشکلات فراوانی دارند اما دولت و شخص رییس جمهوری اهتمام ویژه ای نسبت به حل این مشکلات دارند.

وزیر بهداشت: دولت اهتمام ویژه ای به حل مشکلات حوزه سلامت دارد

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم در حوزه سلامت مشکلات فراوانی دارند اما دولت و شخص رییس جمهوری اهتمام ویژه ای نسبت به حل این مشکلات دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی در بازدید از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و دیدار با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس این مرکز با وی، افزود:: در دولت یازدهم یکی از اولویت ها بخش سلامت است و اگرچه در گذشته اولویت نهم تا دهم در اعتبارات بوده است و مجلس شورای اسلامی در پیش بینی اعتبارات سال 93 نسبت به سال قبل نگاه متفاوت تری داشته است.

وزیر بهداشت گفت: عقب ماندگی های بسیاری در حوزه بهداشت ودرمان داریم و یکی از عمده مشکلات مردم این است که در یک بیماری صعب العلاج شاهد بیمه موثری برای حمایت از مردم نیستیم و از آرزوهای همه ما آن است که یک بیمه یکپارچه و قوی داشته باشیم.

وی افزود: هر سال تعداد قابل توجهی از مردم به دلیل مشکلات در تامین هزینه های درمان زیر خط فقر می افتند و حتی باید 40 درصد درآمد خود را صرف هزینه های درمان کنند.

وی گفت: دولت اسلامی وظیفه حمایت از مردم در درمان را دارد و امیدواریم اجرای سیاست های کلی سلامت که توسط مقام معظم رهبری در ابتدای امسال اعلام شد طلیعه ای باشد که مردم در سختی ها و گرفتاری ها از حمایت های دولت بهره مند شوند.

هاشمی گفت: در استان قم انتظار آن است که با توجه به وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه از امکانات و خدمات ویژه ای برخوردار باشیم چرا که شهر قم تابلویی از توجه جمهوری اسلامی به مردم و مشکلات مردم در حوزه سلامت است.

وی بیان داشت: مشکلات در حوزه سلامت در قم کم نیست و امیدواریم با کمک و راهنمایی علما و مراجع تقلید در دولت یازدهم کمک های موثری به بهبود زیرساخت های بهداشت و درمان صورت گیرد.

وزیر بهداشت افزود: بسیاری از شیعیان جهان به قم می آیند و این شهر هم چنان که در علوم دینی نمونه است باید در پزشکی نیز بتواند افراد توانمندی را تربیت کند.

هاشمی ادامه داد: فرصتی که در قم است فرصت بسیار مغتنمی است و اگر جمهوری اسلامی دانشگاه بین المللی در علوم پزشکی داشته باشد بهترین مکان برای احداث آن شهر قم است گرچه تا رسیدن به این آرزو کمی فاصله داریم.

وی گفت: بیش از 20 سال تعداد زیادی از پرسنل درمانی کشور برای پیشگیری از بارداری تربیت شده بودند و در بحث جمعیت هدف بازدارندگی وجود داشت به طوری که تعداد این پرسنل بالغ بر 35 هزار نفر در کل کشور بود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در دو دهه در کشور تلاش شد که به مردم آموزش های پیشگیری داده شود اما اکنون با بخشنامه نمی شود فکر آن ها را تغییر داد البته نیاز است بدون تبلیغات و بدون سر و صدا اقدام به فرهنگ سازی کنیم.

هاشمی افزود: باید پیش از پایان دولت این مسیر را تغییر بدهیم و برکات آن حاصل شود و مردم کم کم به این باور می رسند که کنترل جمعیت امری نادرست بوده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر شرع از نظر منافع ملی ضرورت دارد که جمعیت کنترل نشود و روش های تشویقی پیش بینی شده است و رییس جمهوری فرموده اند که زایمان طبیعی رایگان انجام شود و در نظر داریم در دو سال آینده تسهیلات زایمانی در نقاط مختلف ایجاد خواهیم کرد.

وزیر بهداشت گفت: حدود سه میلیون نفر نابارور در کشور داریم که از نظر پزشکی روش ها و فرصت هایی است که می توان به آن ها کمک کرد که از فرزند بهره مند شوند.

هاشمی افزود: یکی دیگر از برنامه های ما توجه به زوج های نابارور است که بی توجهی به آن ها آثار اجتماعی نامناسبی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha