پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

کارگر جرثقیل ساختمانی که براثر شکستگی بوم آن در داخل کابین در ارتفاع 30 متری مصدوم و گرفتار شده بود از سوی آتش نشانان نجات یافته و روانه بیمارستان شد.

سلامت نیوز: کارگر جرثقیل ساختمانی که براثر شکستگی بوم آن در داخل کابین در ارتفاع 30 متری مصدوم و گرفتار شده بود از سوی آتش نشانان نجات یافته و روانه بیمارستان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، جلال ملکی ، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اعلام این خبر گفت: این حادثه در یک پروژه بزرگ ساختمانی در بازار بزرگ تهران و به هنگام جابجایی تیرآهن با جرثقیل ساختمانی اتفاق افتاد. به دنبال تماس مسئولین این پروژه ساختمانی در حال ساخت با سامانه 125 و درخواست کمک فوری، بیدرنگ با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان، آتش نشانان ایستگاه فرعی 7 و نیز گروه امداد و نجات یک ساعت 14 و 55دقیقه روز گذشته به محل حادثه دربازار بزرگ تهران، بازار عباس آباد، کوچه حمال چال روانه شدند.

وی افزود: این اپراتور 27 ساله در ارتفاع حدودا 30 متری با جرثقیل ساختمانی در حال کار بود که به هنگام جابجایی ستون های اصلی به یکباره بوم جرثقیل از هر دو طرف شکست و خسارت زیادی به این وسیله وارد آمد. بر اثر این حادثه این کارگر 27 ساله افغانی در وضعیت بسیار خطرناکی در داخل کابین دربالای این جرثقیل ساختمانی گرفتار شد.

ملکی در ادامه تصریح کرد: آتش نشانان در شرایط سخت و نا ایمن و در ارتفاع حدودا 30 متری از سطح زمین با تجهیزات لازم مشغول عملیات شدند و در عملیاتی حساس و دشوار و نیز پس از 4 ساعت تلاش بی وقفه این اپراتور جرثقیل ساختمانی(تاور کرین) را زنده از داخل کابین این وسیله خارج و با سبد مخصوص از ارتفاع 30 متری به سطح زمین منتقل کردند. این کارگر که دچار مصدومیت شده بود بلافاصله توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha