نماینده مردم زاهدان در خانه ملت گفت: متاسفانه جامعه ما از گرانی و تورم به شدت رنج می‌برد و اقشار آسیب‌پذیر كه آنان را ولی نعمت خود می‌دانیم، دچار مشكلات جدی هستند، در حالی كه بیشتر از آنچه كه به فكر چاره‌جویی باشیم، درصدد توجیه هستیم كه به هیچ وجه برای مردم قابل قبول نیست.

حسینعلی شهریاری در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریك میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن با بیان مطلب فوق اظهار كرد: ‌درست است كه تورم جهانی وجود دارد، اما تورم 20 درصدی را نمی‌توان توجیه كرد.‌

شهریاری با طرح این سوال كه چرا صادقانه با مردم رفتار نمی‌كنیم و سوء‌ مدیریت‌ها را به پای دیگران می‌نویسیم و دائم می‌گوییم مفسدان اقتصادی نمی‌گذارند، گفت: حتی حاضر نیستیم نام چند دانه درشت از مفسدان اقتصادی را بپرسیم و افرادی هم كه نام‌شان اعلام می‌شود، افراد دسته سوم و چهارم هستند.

نماینده مردم زاهدان در خانه ملت تصریح كرد: چرا تعداد زیادی از مصوبات مجلس از جمله قانون مدیریت خدمات كشوری، قانون مالیات بر واردات سیگار خارجی، اصلاح احكام حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان و كارمندان دولت را اجرا نمی‌كنیم؟ بنابراین مجلس هشتم از رییس مجلس شورای اسلامی انتظار دارد تا مصوبات اجرا نشده را برای اجرا پیگیری كند.

شهریاری یكی دیگر از مشكلات جامعه را آمارهایی كه در مورد مسكن و اشتغال داده می‌شود، دانست و افزود: ‌چقدر این آمارها صحت دارد و چرا در برآورد آمارها، شاخص‌ها به گونه‌ای تعریف می‌شود كه با خواسته‌های ما و نه براساس واقعیت تطبیق نماید.

وی یادآور شد: چه كسی است نداند مشكل بیكاری جوانان تحصیل كرده كمر جامعه را شكسته است.

نماینده مردم زاهدان در ادامه با بیان این‌كه آیا اعلام برخی برنامه‌های غیرعملی، مشكلات مسكن را دوچندان نمی‌كند؟ گفت: چرا مدعی هستیم قیمت زمین پایین آمده، مگر واقعیات را نمی‌بینید، بنابراین از مسوولان و دست‌اندركاران دولت می‌خواهیم كه بدون تدبیر شوك دیگری به بازار مسكن وارد نكنند و هرگونه تصمیمی پیش از اعلام، با كار كارشناسی دقیق بررسی شود.

شهریاری اظهار كرد: از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی انتظار داشتیم كه اجازه ندهند یارانه مواد شوینده كه با بهداشت جامعه سر و كار دارد، به بهانه این‌كه به یارانه شیر افزوده شود، حذف گردد.

وی گفت:‌ دولت هر قدر كه می‌تواند به شیر یارانه دهد اشكالی ندارد، اما حذف یارانه مواد شوینده به بهداشت و سلامت جامعه آسیب می‌رساند و اگر جایی باشد كه نیاز به یارانه داشته باشد، حوزه سلامت است، چراكه تمام افراد جامعه چه شهری و روستایی از مواد شوینده استفاده می‌كنند، در حالی كه یارانه شیر فقط نصیب تهران بزرگ و چند شهر و كلان شهر دیگر می‌شود و چیزی به شهرهای كوچك و دور افتاده و روستاها نمی‌دهند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با ابراز امیدواری از این‌كه این تفكر در دولت اصلاح شده و یارانه‌ها براساس كار كارشناسی دقیق تعیین شود، گفت: امیدواریم یارانه مواد شوینده مجددا برقرار شود.

وی در ادامه تصریح كرد: متاسفانه این روزها در استان سیستان و بلوچستان تحرك دشمنان قسم خورده نظام افزایش یافته و شاهد حوادث تلخ و ناگواری هستیم كه به شدت مردم را عذاب می‌دهد، كه در این راستا به خانواده بزرگ قوه قضاییه كه عزیزی را از دست داده‌اند، تبریك و تسلیت می‌گوییم.

وی تصریح كرد:‌ با وجود تمام تلاش‌هایی كه در چند سال گذشته انجام شده است، ‌به نظر می‌رسد هنوز مشكلات جدی وجود دارد و به جز سربازان گمنام امام زمان(عج) متاسفانه نیروی انتظامی نتوانسته است آن طور كه انتظار می‌رود به وظیفه خود عمل كند.

شهریاری از فرمانده قرارگاه حضرت رسول اكرم(ص) خواست تا با قدرت و قاطعیت هرچه سریع‌تر در جهت تامین امنیت نسبی اقدام كنند و مخل‌های نظم و امنیت در جامعه را سركوب كنند، هم‌چنین مسوولان سیاسی و امنیتی اجازه ندهند تا تریبون‌های رسمی و غیررسمی احساسات قومی و مذهبی جامعه به بهانه مطالبات تحریك شود، بنابراین عوامل پشت صحنه را شناسایی و در هر موقعیتی كه هستند، برخورد كنند.

نماینده مردم زاهدان در خانه ملت اظهار كرد: متاسفانه فكر بیكاری در استان سیستان و بلوچستان بیداد می‌كند و ما شرمنده مردمی هستیم كه فقط نظاره‌گر مشكلات آنان هستیم و كاری از دستمان بر نمی‌آید.

وی تصریح كرد: برخی پروژه‌های مصوب در سفرهای استانی هیات دولت از جمله راه آهن بم-زاهدان از برنامه عقب است كه از رییس جمهور انتظار داریم به وزیر راه و ترابری دستور دهند تا هرچه سریع‌تر این پروژه را تكمیل و بهره‌برداری كند، هم‌چنین به وزیر نفت نیز كه از پروژه‌های گازرسانی عقب هستند دستور دهند تا پروژه گازكشی بین شهری آغاز شود.

شهریاری در پایان تاكید كرد: دولت جهت مشكل بیكاری استان كه فقر ریشه بسیاری از مشكلات استان از جمله عدم امنیت است، تدابیر جدی بیاندیشد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha