پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 110897

همیشه گفته‌اند قلب دوم انسان پای او است. سلامت پا در سلامت بدن نقش مهمی را ایفا می‌کند. پس باید در خرید کفش قبل از توجه به زیبایی آن راحت بودن آنرا بسنجیم.

این کفش‌ها برای کودکان مناسب هستند

سلامت نیوز: همیشه گفته‌اند قلب دوم انسان پای او است. سلامت پا در سلامت بدن نقش مهمی را ایفا می‌کند. پس باید در خرید کفش قبل از توجه به زیبایی آن راحت بودن آنرا بسنجیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتراحمد فشارکی، متخصص کودکان و نوزادانگفت: استفاده از کفش مناسب در سلامت چشم، مفاصل و دیگر اعضای بدن تأثیر مهمی دارد. کودکان نیز باید کفش‌هایی بپوشند که از همه نظر راحت باشند.

وی افزود: احتمال بسیار زیادی وجود دارد که برخی کودکان دچار انحراف در ناحیه مچ یا پاشنه پا باشند یا کف پای خیلی صاف داشته باشند.بهتر است برای این کودکان کفش طبی خریداری شود. 

دکتر فشارکی تصریح کرد: کفش طبی کفشی است که قوس داخلی کف پا را حفظ کند. یعنی در ناحیه کف داخلی پا قوس دار باشد و در ناحیه پاشنه از استحکام زیادی برخوردار باشد تا بتواند پاشنه را در وسط نگه دارد و از انحراف آن جلوگیری کند.

کفش‌های پارچه‌ای، کشی یا خیلی ظریف و کفش‌هایی که چرم نیستند، نمی‌توانند جلوی انحراف پاشنه به داخل یا خارج را بگیرند. 

وی خاطرنشان کرد: وقتی از عقب به مچ و پاشنه کودک نگاه کنید، باید حد وسط باشد و هیچ انحرافی نداشته باشد. خیلی وقت‌ها برای کودکانی که کف پای صاف دارند و یا انحرافاتی که نواحی پاشنه یا مچ آن‌ها دیده می‌شود بهتراست کفش‌های ساق دار، مثل کفش بسکتبال تهیه شود تا قوزک و مچ پای‌ آنها حفظ شود. پنجه کفش نیز بهتر است گرد باشد تا کودک در آن احساس راحتی داشته باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha