پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 110898

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت در نظر دارد در سال جاری 10 هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهد.

سهم 10 هزار میلیارد تومانی برای بهداشت و درمان

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت در نظر دارد در سال جاری 10 هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: دولت و مجلس هم نسبت به بهبود وضعیت بهداشت و درمان اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی افزود: برنامه‌های نسبتا خوبی برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در نظر گرفته شده هر چند در برخی مناطق با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 18 هزار خانه بهداشت در روستاهای کشور راه‌اندازی شده‌اند گفت: 2500 مرکز بهداشتی و 900 بیمارستان هم در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها سبب شده است وضعیت بهداشتی در این مناطق مناسب نباشد.

هاشمی با بیان اینکه سبک زندگی، نوع مصرف غذاها و کم تحرکی از جمله عوامل بروز برخی بیماری‌ها هستند گفت: در شرایط کنونی، بیماری‌های غیرواگیر عامل 70 درصد مرگ و میرها هستند؛ دولت در این زمینه برنامه‌هایی دارد ولی نفوذ کلام مراجع هم بیشتر است و می‌تواند تاثیر داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه‌های بهداشتی و درمانی دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها عنوان داشت: عمده این برنامه‌ها در راستای آرامش مردم اجرایی خواهند شد؛ در اوایل کار دولت مشکلاتی وجود داشت که مربوط به ترخیص و قیمت داروها و برخی مسائل دیگر بود به همین دلیل دولت سال گذشته 2 هزار میلیارد و در سال جاری هم 10 هزار میلیارد به این مسئله کمک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مراجع تقلید هم دعا کنند تا دولت بتواند مشکلات کشور را در همه حوزه‌ها از جمله امور بهداشتی و درمانی حل کند؛ بهداشت جزو دستورات دینی ماست و نصایح مراجع تقلید می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد تا کشور در آینده دچار ضرر و زیان نشود ضمن اینکه توجه به پیشگیری از بروز بیماری بسیار کم هزینه‌تر و بهتر از درمان است.

هاشمی با بیان اینکه قم در حوزه خدمات درمانی مشکلاتی جدی دارد گفت: دولت به سهم خودش کمک می‌کند ولی خیرین و افراد متمکن هم می‌توانند در این زمینه پیشقدم شوند؛ بخش بهداشت و درمان از سایر بخش‌ها حتی از نظر آموزش عالی هم عقب‌تر از وزارت علوم است بنابراین نیازمند کمک خیرین و همکاری آنها با دولت هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha