پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸

یکی از مراجع تقلید گفت: سلامت و امنیت ارکان پیشرفت هر کشور هستند؛ از نظر اسلام سلامتی دارای گستره وسیعی است.

سلامت نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: سلامت و امنیت ارکان پیشرفت هر کشور هستند؛ از نظر اسلام سلامتی دارای گستره وسیعی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کمال هر انسان تفقه در دین است، اظهار داشت: کج فهمی و بدفهمی دین مصیبت‌های فراوانی برای مسلمانان به وجود آورده است.

وی افزود: دین در همه ابعاد زندگی انسان دارای برنامه است و منحصر کردن آن در یک بعد یکی از بلاها محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، فردی و اجتماعی دین تفکر و اندیشه کنیم تا آن را به درستی دریابیم عنوان داشت: در زندگی باید برنامه و نظم داشت زیرا بی ‌نظمی عامل عدم موفقیت است.

وی ادامه داد: در نظام ولایی هر خدمتی نوعی توفیق به شمار می‌رود زیرا نظامی بر سر کار آمده که قرن‌ها محرومیت مردم از اسلام را پایان بخشید.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نامشروع بودن سلسله‌های پادشاهی از نظر اسلام خاطرنشان کرد: از نظر دین حکومت باید در دست پیامبر(ص)، امام معصوم یا نایب عام امام باشد زیرا عدالت اسلامی اجازه نمی‌دهد ظالمان بر مردم حکومت کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: سلامت یکی از مهمترین اصول در هر کشور است و وزارت بهداشت در این زمینه موفق عمل کرده است؛ عقل سالم نیز در بدن سالم است و حضرت علی(ع) می‌فرمایند دو نعمت است که مردم قدر آن را به درستی نمی‌دانند که شامل سلامت و امنیت است.

وی بیان کرد: سلامت و امنیت ارکان پیشرفت هر کشور هستند؛ از نظر اسلام سلامتی دارای گستره وسیعی است؛ در قرآن کریم کفر هم نوعی مرض در دل‌ها شمرده شده است.

آیت‌الله نوری همدانی نفاق را دیگر مرض روحی و روانی دانست و تصریح کرد: کسانی که منافقانه گام بر می‌دارند از نظر قرآن مریض هستند؛ بر این اساس نیازمند طبیب روحی و جسمی در جامعه اسلامی هستیم.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه علم دو بخش است، علم الابدان و علم الادیان عنوان داشت: برخی خواستار جدایی حوزه و دانشگاه در طول تاریخ بوده و هستند ولی تجربه تاریخی نشان داده که علم بدون توجه به دین نمی‌تواند مفید فایده باشد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از روستاها عالم و روحانی وجود ندارد، گفت: فقط وقتی کسی می‌میرد برای نماز میت به شخص عالم رجوع می‌کنند در حالیکه زنده‌ها بیشتر به علم عالم نیاز دارند؛ سلطه‌پذیری از جمله مرض‌های روحی است که با وجود عالمان می‌توان نسبت به درمان آن اقدام کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه نیت شما باید رفع مشکلات حوزه درمان و بهداشت باشد گفت: سلام ما را به رئیس جمهور محترم برسانید و امیدواریم در همه زمینه‌ها موفق باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha