دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به وضع موجود بخش سلامت کشور، برای اینکه بتوان هزینه‌های پرداخت از جیب مردم را از 70 درصد به کمتر از 30 درصد کاهش داد، به حدود 10 سال زمان نیاز است.

سلامت نیوز: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به وضع موجود بخش سلامت کشور، برای اینکه بتوان هزینه‌های پرداخت از جیب مردم را از 70 درصد به کمتر از 30 درصد کاهش داد، به حدود 10 سال زمان نیاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین مهدوی‌نیا دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: شاید بتوان ادعا کرد که بالا بودن هزینه‌های پرداخت شده توسط مردم برای بهداشت و درمان، مهم‌ترین مشکل در "حوزه‌ی سلامت کشور" است. 

 

وی با بیان اینکه در طول چند دهه‌ی اخیر همواره شاهد فراز و نشیب‌های گوناگون در پرداختی‌های مردم بوده‌ایم، تصریح کرد: چیزی که مسلم و مشخص است این موضوع می‌باشد که در این سال‌ها، هیچ‌گاه وضعیت پرداختی‌های مردم برای بهداشت و درمان به وضعیت مناسب و ایده‌آل نزدیک هم نشده و متأسفانه در مواردی بسیار بدتر نیز شده‌است. 
مهدوی‌نیا افزود: برخی از کارشناسان و مسئولان بهداشت و درمان کشور ادعا می‌کنند که می‌توان در یک پروسه‌ی زمانی کوتاه مدت، هزینه‌های پرداخت‌شده از جیب مردم را به نصف کاهش داد که البته این موضع چندان با واقعیت سازگار نیست. 
وی تاکید کرد:‌البته ما هم امیدوار هستیم که بتوانیم دست به اقداماتی بزرگ و حتی خارق‌العاده بزنیم، اما باید نیم‌نگاهی هم به وضعیت موجود بخش سلامت و پرداختی‌های مردم انداخت. 
مهدوی‌نیا با اشاره به پرداخت دو سوم هزینه‌های بهداشتی و درمانی به صورت مستقیم توسط مردم، یاد‌آور شد: با توجه به وضع موجود بخش سلامت کشور، برای اینکه بتوان هزینه‌های پرداخت از جیب مردم را از 70 در صد به کمتر از 30 درصد کاهش داد، به حدود 10 سال زمان نیاز است.  
وی گفت: بخش سلامت ما دچار مشکلات زیادی نظیر مشکلات ساختاری و مدیریتی است و برطرف کردن آن‌ها نیاز به یک برنامه‌ریزی بلند مدت دارد. 
مهدوی‌نیا خاطرنشان کرد:‌ باید تمام موانع، مشکلات و چالش‌های حوزه‌ی سلامت کشور به درستی شناخته شود و هرچه زودتر برای حل آن‌ها راهکارهای علمی و واقع‌بینانه ارائه داد و در اجرا نیز باید ظرافت، دقت، جدیت و نظارت‌ها صورت گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha