تقی کرمی گفت: جمعی از اهالی این روستا بعد از صرف ناهار نذری در مسجد دچار مسمومیت شدند.

فرماندار مرند:۵۰۰ نفر بر اثر مسمومیت غذایی روانه مراکز درمانی شدند

سلامت نیوز: تقی کرمی گفت: جمعی از اهالی این روستا بعد از صرف ناهار نذری در مسجد دچار مسمومیت شدند.

وی افزود: این مسمومیت از نوع باکتری بود و علت آن مصرف گوشت موجود در غذا تشخیص داده شد.

کرمی گفت: ۴۵ نفر از مسموم شدگان در بیمارستان ˈرازیˈ مرند بستری شده اند که از این تعداد ۲۶ نفر کودک و بقیه افراد بزرگسال هستند.

فرماندار مرند اظهار کرد: ۴۰ نفر از مسموم شدگان نیز به مراکز درمانی تبریز اعزام و بقیه بعد از مداوا ترخیص شده و وضعیت مناسبی دارند.

وی گفت: به محض دریافت این خبر بلافاصله ستاد مدیریت بحران با حضور مسوولان بهداشت و درمان در محل بیمارستان تشکیل شد و اقدامات اورژانسی به عمل آمد.

فرماندار مرند از دعوت بکار تمام کارکنان، پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان بلافاصله بعد از تشکیل مدیریت بحران خبر داد و افزود: تمام درمانگاه های خصوصی و دولتی شهرستان اعم از درمانگاه سپاه، ارتش و فرهنگیان، بیماران را پذیرش و با تمام امکانات دارویی و پزشکی همکاری کردند.

وی از اعزام کادر درمانی شامل پزشک، پرستار و بهورز به روستای گله بان نیز خبر داد و گفت: ۶۰ نفر از روستاییان در مسجد روستا تحت درمان قرار گرفته و هم اکنون تیم کامل پزشکی با آمبولانس مجهز در روستا مستقرند.

کرمی با تقدیر از عوامل و کارکنان بهداشت و درمان شبستر، جلفا و تبریز اظهارکرد: هیچ کمبودی از بابت دارو، آمبولانس و کادر درمانی وجود ندارد و اوضاع آرام است.

وی گفت: علت قطعی این حادثه در دست بررسی است.

شهرستان ویژه مرند با بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در ۵۷ کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و دارای دو بخش، سه شهر، ۹ دهستان و ۱۲۹ آبادی است.
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha