آیا تا به حال از فكر كردن درباره رفتن به دندانپزشكی عصبی شده‌اید؟ پژوهشگران انجمن دندانپزشكی آمریكا می‌گویند: اگر كمی تامل كنید شاید نگرانی‌تان بی مورد بوده و ضرورتی نداشته باشد.

 ‌این انجمن در بیانیه‌ای اعلام كرد؛ با پیشرفتهایی كه در زمینه دانش دندانپزشكی انجام گرفته تشخیص و درمان مشكلات دهان و دندان رضایت بخش‌تر شده و در تمام اوقات به نسبت راحت‌تر صورت می‌گیرند.
در این بیانیه چند راه كار مفید و ساده برای مقابله با ترس و نگرانی از رویارویی با دندانپزشك و تخفیف آن ارائه شده است:

- متخصصان توصیه می‌كنند كه اغلب بهترین كار این است كه راجع به اضطرابتان به دندانپزشك اطلاع بدهید. اگر مضطرب و تحت فشار هستید حتما این موضوع را به دندانپزشك یا سایر كارمندان دندانپزشكی اطلاع دهید. وقتی نگرانی خود را مطرح می‌كنید به دندانپزشك امكان می‌دهید روش درمانی را مطابق با نیازهای شما انتخاب كند.

- سعی كنید زمانی را برای ملاقات دندانپزشك انتخاب كنید كه احتمالا كمتر مضطرب و تحت فشار هستید. برای برخی افراد این زمان مثل صبح زود یا روز تعطیل است.

- اگر صدای مته دندانپزشكی شما را آزار می‌دهد، به همراه خود یك ضبط دستی و هدفون ببرید تا در لحظه كار روی دندانتان بتوانید به موسیقی مورد علاقه خود گوش فرا دهید.

- در طول كار می‌توانید خود را در ذهنتان در حالی تصور كنید كه آرام روی یك ساحل گرم قرار گرفته‌اید.

متخصصان انجمن دندانپزشكی آمریكا می‌گویند كه كاربرد این تكنیكها در مورد بسیاری از افراد، تاثیرات شگفت انگیزی داشته‌اند، شما هم سعی كنید دفعه بعد كه به دندانپزشكی می‌روید آنها را امتحان كنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha