آیت‌الله حسین نوری همدانی گفت: اسلام جایگاه خاصی برای سلامت و تندرستی قائل است که در این زمینه به نظر می‌رسد وزارت بهداشت در حوزه سلامت موفق بوده است.

سلامت نیوز: آیت‌الله حسین نوری همدانی گفت: اسلام جایگاه خاصی برای سلامت و تندرستی قائل است که در این زمینه به نظر می‌رسد وزارت بهداشت در حوزه سلامت موفق بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ابن مرجع تقلید در دیدار با سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - ابتدا سعادت بشر را در گرو توجه به همه ابعاد زندگی دانست و افزود: اگر انسان در زندگی تنها به یک بعد توجه داشته باشد دچار مصیبت و بلا خواهد شد همان‌گونه که می‌بینیم کج‌فهمی‌های دین چه مصیبتی را برای برخی از مسلمانان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: همه زندگی باید با برنامه‌ای منظم همراه باشد تا بتوانیم ابعاد فرهنگی، اقتصادی، نظامی، فردی و اجتماعی را نیز مورد توجه قرار دهیم چراکه نداشتن یک برنامه کامل انسان را از موفقیت و سعادت بازمی‌دارد.

نوری همدانی با ابراز خرسندی از فعالیت وزارت بهداشت در حوزه سلامت، اظهار کرد: خدمت توفیقی بزرگ و ارزشمند است که بر عهده مسئولان نهاده شده است بویژه در حوزه سلامت باید بها و ارزش این خدمات را بدانیم و فراموش نکنیم خداوند برای توفیق خدمت‌رسانی، پاداش بزرگی در نظر گرفته است که باید با نیت خالص این خدمات در جامعه ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرن‌ها از نعمت سلامتی و بهداشت محروم بودند اما جمهوری اسلامی ایران و تشکیل حکومت دینی در کشور به محرومیت‌ها پایان داد.

این مرجع تقلید با تاکید بر همگام بودن علم و دین گفت: علم بدون دین فایده و ثمری ندارد و بسیاری تلاش کردند در این زمینه جدایی میان حوزه و دانشگاه را رقم بزنند اما تجربه نشان داد که علم بدون دین پاسخگوی نیازهای بشری نیست.

وی در پایان تصریح کرد: کسانی که ارزش‌های اسلامی را نمی‌پذیرند و منافقانه رفتار می‌کنند، قلبشان بیمار و مریض است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha