رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور وضعیت امدادرسانی اورژانس پیش بیمارستانی با افزایش قیمت حامل‌های انرژی را تشریح کرد.

نحوه خدمت رسانی اورژانس 115 با افزایش قیمت سوخت آمبولانس‌ها

سلامت نیوز: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور وضعیت امدادرسانی اورژانس پیش بیمارستانی با افزایش قیمت حامل‌های انرژی را تشریح کرد.

دکتر امین صابری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی تامین سوخت آمبولانس‌های اورژانس 115 (پیش بیمارستانی) به دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی، گفت: وزارت بهداشت در این زمینه فکرهای اساسی را کرده است.

وی به اقدامات انجام شده در جهت برآورد مابه التفاوت افزایش قیمت حامل‌های انرژی اشاره کرد و گفت: بر این اساس پس از بررسی‌های لازم، آمار و ارقام مرتبط با بار مالی ناشی از افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی در ناوگان اورژانس کشور و بویژه سوخت آمبولانس‌ها را در اختیار معاونت توسعه وزارت بهداشت قرار می‌دهیم تا در صورت لزوم در مباحث کلان‌تر به این موضوع توجه شود.

صابری‌نیا به اولویت داشتن "سلامت" در دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که ناوگان اورژانس کشور از جمله سیستم‌های حاکمیتی است و دولت نیز نگران سلامت مردم است، در زمینه چگونگی تامین سوخت آمبولانس‌ها نگرانی چندانی نداریم.

وی افزود: پیش از این نیز با افزایش قیمت بنزین، وزارت بهداشت تمام تلاش خود را انجام داده تا مشکلی در سیستم امدادرسانی ایجاد نشود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: بنابراین از هرجایی که بتوان، سوخت مورد نیاز آمبولانس‌ها جهت ارایه به موقع خدمات لازم به نیازمندان تامین می‌شود؛ چراکه نگاه به "سلامت" و "نجات مردم" در اولویت است، بویژه در دولت یازدهم که کاملا نگاهی سلامت محور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha