شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 110959

آیت‌الله سبحانی لغو برخی قوانین مربوط به کنترل جمعیت در مجلس را خواستار شد و گفت: کنترل جمعیت، نسخه‌ای از خارج برای ضربه ‌زدن به جمعیت ما بود. جمعیت ما در حال رفتن به سمت پیری است.

سلامت نیوز: آیت‌الله سبحانی لغو برخی قوانین مربوط به کنترل جمعیت در مجلس را خواستار شد و گفت: کنترل جمعیت، نسخه‌ای از خارج برای ضربه ‌زدن به جمعیت ما بود. جمعیت ما در حال رفتن به سمت پیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، آیت الله سبحانی مرجع تقلید در دیدار وزیر بهداشت، خطاب به سید حسن هاشمی، گفت: بیمارستانهای کشور باید از نظر تقوا، عفت و حجاب کامل، بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی توجه به بهداشت روان جامعه را مهم توصیف کرد و افزود: از اینکه وزارت بهداشت به این مسئله توجه کافی دارد، خرسندیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به سیاست های گذشته در مسئله کنترل جمعیت گفتت: اینکه زایمان طبیعی رایگان شد بشارت خوبی است و تا امکان دارد باید قانونی تهیه شود که همه زایمان‌ها طبیعی باشد و پزشکان در بیمارستان‌ها به جز موارد خاص مجاز به زایمان از نوع دیگر نباشند.

آیت الله سبحانی لغو برخی قوانین مربوط به کنترل جمعیت در مجلس را خواستار شد و اضافه کرد: کنترل جمعیت، نسخه‌ای از خارج برای ضربه‌زدن به جمعیت ما بود که به سمت پیری برود از این رو دولت لایحه‌ای بدهد که این گونه قوانین اصلاح شود.

آیت‌الله سبحانی گفت: کلید بسیاری از امور در افزایش جمعیت در دست وزارت بهداشت است و این وزارتخانه باید در راستای لغو قوانین موجود تلاش کند.

وزیر بهداشت، نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت و برنامه های دولت یازدهم در عرصه بهداشت و درمان و نیز چشم انداز اقدامات آتی در استان قم ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha