معاون برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه بسته ویژه‌ای در سازمان بر مبنای تغذیه سالم و حلال تهیه و در اختیار شبکه‌های مختلف گذاشته شده است، گفت: چه چیزی مهمتر از تغذیه سالم وجود دارد که هم توان پیشگیری دارد و هم درمان.

سلامت نیوز: معاون برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه بسته ویژه‌ای در سازمان بر مبنای تغذیه سالم و حلال تهیه و در اختیار شبکه‌های مختلف گذاشته شده است، گفت: چه چیزی مهمتر از تغذیه سالم وجود دارد که هم توان پیشگیری دارد و هم درمان.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن خجسته، نماینده سازمان صدا و سیما در ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تصمیمات این ستاد و اقدامات صدا و سیما در حوزه پیشگیری از اعتیاد، گفت: در حوزه سلامت هم آسیب‌هایی وجود دارد و هم ظرفیت‌هایی که صدا و سیما به عنوان سازمانی که نقش محوری و نرم افزاری در سلامت برای تحقق اهداف سلامت می‌کوشد.

وی افزود: چند وقتی است که شورای سلامت سازمان مأموریت یافته تا فعالیت‌های مجموعه و برنامه‌های سلامت محور آن را تحت یک سیاست متمرکز دربیاورد تا انشالله یک هم افزایی خیلی زیادی میان آنها ایجاد شود.

معاون برنامه ریزی سازمان صدا و سیما به 4 حوزه اصلی سلامت اشاره کرد و گفت: این حوزه‌ها سلامت جسمی، سلامت اجتماعی، سلامت روانی و سلامت معنوی هستند.

وی ادامه داد: در واقع بر مبنای سیاستگذاری‌ها و با همکاری وزارت بهداشت یک سیاست محوری انتخاب شده که این سیاست مبنای فعالیت‌های شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی قرار گرفته که آن هم تغذیه سالم و حلال است.

خجسته در مورد علت انتخاب سیاست تغذیه سالم و حلال گفت: علت انتخاب این بود که در تغذیه، 3 محور اساسی تمرکز، تداوم و تکرار وجود دارد؛ خب اگر ما بخواهیم در حوزه سلامت به موضوعی بپردازیم که اهمیت بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی داشته باشد، چه چیزی مهمتر از موضوع تغذیه که هم توان پیشگیری دارد هم توان درمان.

وی یادآور شد: تغذیه می‌تواند جامعه را از بسیاری آسیب‌ها پاک کند ضمن اینکه با شعار و سیاست وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی هماهنگ است و سبب می‌شود که هم وضع جسمی و هم سلامت روانی و اجتماعی و معنوی تضمین شود چرا که این 4 مورد همه به هم مرتبط است و هنر صدا و سیما این می‌شود که در یک مجموعه به هر 4 مورد پرداخته شود.

نماینده سازمان صدا و سیما در ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: حتی شورای سلامت اینقدر پیش رفته است که سعی می‌کند به هر معنایی، بسته رسانه‌ای را فراهم کند تا شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی کار را براساس بسته طراحی شده پیش ببرند.

وی افزود: در همین راستا یکی از کارهای اولویت دار در حوزه سلامت، بحث مبارزه با اعتیاد و دفاع از جامعه است که به همین منظور یک بخش از شورای سلامت سازمان به آن اختصاص یافته و سعی می‌کند با همکاری خوبی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر دارد، به اهداف اولویت دار برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha