یک فیزیوتراپ با اشاره به اینکه نشستن به مدت طولانی و کم تحرکی با خطر افزایش 50 درصدی مرگ زودرس همراه است، گفت: اختصاص چند ساعت در هفته به فعالیت فیزیکی متوسط یا شدید سبب رفع خطر مرگ زودهنگام می شود.

سلامت نیوز: یک فیزیوتراپ با اشاره به اینکه نشستن به مدت طولانی و کم تحرکی با خطر افزایش 50 درصدی مرگ زودرس همراه است، گفت: اختصاص چند ساعت در هفته به فعالیت فیزیکی متوسط یا شدید سبب رفع خطر مرگ زودهنگام می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فرشته صداقت با بیان اینکه نشستن به مدت طولانی احتمال مرگ به علت بیماری قلب و عروق و سرطان را افزایش می‌دهد، گفت: احتمال مرگ زودرس در افرادی که روزانه بیش از 4 ساعت در مقابل کامپیوتر، تلویزیون یا سایر وسایل تفریحی می‌نشینند 50 درصد افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش میزان تحرک در محیط‌های کاری گفت: افراد می توانند هنگام صحبت کردن با تلفن یا هنگام غذا خوردن در محیط کار، به جای نشستن پشت میز به صورت ایستاده قرار گیرند.

صداقت با اشاره به اینکه تاثیر تحرک بدنی، حتی حرکت آرام بر سلامت بدن بسیار عمیق است، گفت: حرکت آرام و مداوم موجب سوزندان کالری بیشتر و کاهش وزن می شود اما به مرور زمان و با تقویت عضلات در اثر انجام حرکات ورزشی باید میزان شدت فعالیت‌ها افزایش پیدا کند.

این فیزیوتراپ یادآور شد: فعالیت عضلانی لازم برای ایستادن و سایر حرکات بدنی سبب شعله ورشدن جریان‌های مرتبط با تجزیه چربی و قند در بدن می شود.

وی افزود: در زمان نشستن روند این جریان‌ها کاهش می‌یابد و احتمال بروز خطر برای سلامتی در اثر کم تحرکی بیشتر می‌شود.

صداقت در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش دامنه فعالیت‌ها، بهتر است افراد شاغل در محیط کاری روزانه چند دقیقه در راهروهای اداره قدم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha