شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 110978

معاون دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه نحوه آموزش پزشکی ارتباط مستقیمی با میزان بروز خطاهای پزشکی دارد، گفت: افزایش 17 درصدی میزان بروز خطاهای پزشکی سال گذشته در پایتخت، لزوما به آموزش پزشکی ارتباطی ندارد و در واقع برخورد نامناسب و صبورانه پزشکان با مراجعان و همراهان بیمار، مهمترین عامل افزایش خطای پزشکی در تهران و حتی کشور است.

مهمترین عامل افزایش خطاهای پزشکی

سلامت نیوز: معاون دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه نحوه آموزش پزشکی ارتباط مستقیمی با میزان بروز خطاهای پزشکی دارد، گفت: افزایش 17 درصدی میزان بروز خطاهای پزشکی سال گذشته در پایتخت، لزوما به آموزش پزشکی ارتباطی ندارد و در واقع برخورد نامناسب و صبورانه پزشکان با مراجعان و همراهان بیمار، مهمترین عامل افزایش خطای پزشکی در تهران و حتی کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حمید عمادی با بیان اینکه بیماران به حقوق خود نسبت به گذشته آگاه‌تر شدند، افزود: کتمان کردن حقایق بیماران از همراهان توسط پزشک، باعث نارضایتی آنها می شود و در واقع ورود و دخالت مراجع قانونی در پیگیری شکایات مردم توسط این مراجع باعث بالاتر رفتن آمار خطای پزشکی در تهران شده است.

وی در خصوص افزایش میزان 17 درصدی میزان خطاهای پزشکی در تهران و ارتباط آن با نوع آموزش پزشکی تاکید کرد: اگر چه نحوه آموزش پزشکی ارتباط مستقیمی با میزان بروز خطاهای پزشکی دارد اما باید گفت افزایش این میزان خطاهای پزشکی سال گذشته در پایتخت، لزوما ارتباطی به نوع آموزش پزشکان ندارد و در واقع بیشترین علت افزایش این آمار به برخورد نامناسب و صبورانه پزشکان با مراجعان و همراهان بیمار بوده است.

عمادی کیفیت آموزش پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور را بالا ارزیابی کرد و ادامه داد: آموزش‌های تئوری و عملی که دانشجویان پزشکی در مقطع عمومی می‌بینند آنها را آماده می کند تا وارد حرفه پزشکی شوند و خوشبختانه دانشجویان ما بر اثر همین آموزش‌های قوی، توانستند عملکرد مناسبی در داخل و خارج کشور داشته باشند.

معاون دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اینکه این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر کشور در حوزه آموزش پزشکی است، گفت: دانشجویان ورودی این دانشگاه همیشه در دوره‌های مختلف آموزشی پایه و دستیاری رتبه اول کشوری را به خود اختصاص می دهند بنابراین دانشجویانی که وارد حرفه پزشکی این دانشگاه می شوند عموما از افراد نخبه‌ای هستند که رتبه‌های بالا و برتر را از آن خود کرده‌اند.

دکتر عمادی ادغام شدن یک شبه دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران را اشتباه و لطمه ای بزرگ برای کیفیت آموزش در دانشگاه دانست و گفت: با بروز ناهماهنگی هایی که اتفاق افتاد باعث شد که بسیاری از برنامه ریزی‌های انجام شده در این پنج سال که هدف آنها برطرف کردن بسیاری از نواقص آموزشی بود به تاخیر بیفتد، طوری که تمام انرژی مسوولان صرف هماهنگی اساتید و دانشجویان این دو دانشگاه شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما توانایی بهتر شدن در زمینه کیفیت آموزشی را داریم که برای بالا بردن آن در دانشگاه های کشور نیاز به بازنگری برنامه‌های آموزشی و تلاش هر چه بیشتر در بهبود کیفی محتوای آموزش پزشکی دانشگاهها داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha