شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 110986

لیموترکیبی شبیه به بزاق و اسید هیدرولیک دارد، لیمو سرشار از ویتامینها و مواد معدنی است که به تخلیه سموم از سیستم گوارشی کمک می کند.

چرا صبح باید مخلوط آب و لیمو خورد

سلامت نیوز: لیموترکیبی شبیه به بزاق و اسید هیدرولیک دارد، لیمو سرشار از ویتامینها و مواد معدنی است که به تخلیه سموم از سیستم گوارشی کمک می کند.

آفتاب سوختگی و نفخ معده را تسکین می دهد، پزشکان برای بهبود حرکات روده ای در افراد مبتلا به سرطان،آب لیمو را توصیه می کنند.

فواید نوشیدن آب لیمو:

_ کمک به هضم غذا

_  سیستم پاک کنندگی

آب لیمو به دفع مواد زاید  و سموم که می تواند مجاری ادراری را مسدود کند کمک می کند.با خوردن آب لیمو صبح ها می توان میزان دفع ادرار را در بدن افزایش داد.به این شکل سم ها زودتر دفع می شوند و دستگاه ادراری سالم می ماند. اسید سیتریک موجود در آب لیمو به عملکرد بیشتر آنزیم ها کمک می کند.

_  تقویت سیستم ایمنی بدن

لیمو سرشار از ویتامین C و پتاسیم است که به تحریک مغز و اعصاب کمک می کند.همچنین فشار خون را کنترل می کند.ویتامین C در مکمل های حمایتی برای مشکلات تنفسی استفاده می شود. خوردن لیمو به طور منظم برای جلوگیری از اسیدیته در بدن و اسید اوریک مفاصل کمک می کند. لیمو دارای خواص ضد میکروبی است، برای محافظت در برابر سرما و آنفولانزا مفید می باشد.

_  پاک کننده ی پوست

دارای ویتامین c  و همچنین آنتی اکسیدان است که برای کاهش چین و چروک و لک پوست کمک می کند.لیمو ماهیت قلیایی دارد که به از بین بردن باکتری ها و علل آکنه کمک می کند.

_  بهبود خلق و خوی شما

ممکن است باور نکنید که لیمو خاصیت بهبود خلق و خوی را دارد، بوییدن آب لیمو خلق و خوی شما را روشن و ذهن را فعال می کند.افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.

_  شفا بخشی تازه کردن نفس

در بهبود سریع زخم ها کمک می کند،لیمو دارای مواد مغذی ضروری برای تقویت استخوانها و  بافت های پیوندی است.درد دندان و التهاب لثه را کاهش می دهد. اگر آب لیمو مصرف کردید مدتی بعد مسواک بزنید زیرا مینای دندان را ضعیف می کند یا بعد از مسواک آب لیمو بخورید.

_ کاهش وزن

لیمو حاوی فیبر پکتین است که به کنترل گرسنگی کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف مواد قلیایی برای کاهش وزن بسیار مفید است. روز خود را با یک لیوان آب گرم مخلوط با لیموی  تازه شروع کنید این کار برای کاهش وزن مفید خواهد بود.

منبع:سایت کلینیک آلومینا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha