احداث بیمارستان 96 تختخوابی نیایش توسط بخش خصوصی در بروجرد این روزها نقل محافل شده که برای گرفتن مجوز ساخت حدود هشت ماه است مسکوت مانده است.

سلامت نیوز: احداث بیمارستان 96 تختخوابی نیایش توسط بخش خصوصی در بروجرد این روزها نقل محافل شده که برای گرفتن مجوز ساخت حدود هشت ماه است مسکوت مانده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، برای رفع مشکلات بهداشت و درمان بروجرد و کمک به نیازهای درمانی مردم در سال گذشته تعداد 22 نفر از پزشکان متخصص بروجردی تصمیم گرفتند برای احداث یک بیمارستان 96 تختخوابی اقدام کنند که به گفته نماینده سرمایه گذاران این پروژه درمانی حدود هشت ماه است این بیمارستان برای گرفتن مجوز روی زمین مانده است.

علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از به تاخیر افتادن صدور مجوز احداث این بیمارستان بخش خصوصی در این شهر به خبرنگار مهر می گوید: دهها بیمار بروجردی به دلیل نداشتن ظرفیت درمانی فوق تخصصی در بیمارستانهای تهران بستری هستند.

وی می افزاید: در مرکز استان پنج بیمارستان خصوصی وجود دارد و ظرفیت بیمارستانهای دولتی نیز خیلی بیشتر از بروجرد است.

بروجردی با بیان اینکه مسئولان علوم پزشکی با هدف اینکه این بیمارستان احداث نشود سعی در مانع تراشی دارند، ادامه می دهد: بیماران بروجردی برای درمان خود به چه دلیلی باید کیلومترها به پایتخت بروند در حالیکه می توان یک بیمارستان فوق تخصصصی مانند تهران در استان احداث کرد.

بیمارستان

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق انتخاب در نظام ما آزاد است، می افزاید: ایجاد بیمارستان خصوصی در بروجرد یک نیاز قطعی است و نباید اجازه بدهیم کار مهمی که نیاز مردم است با اجرای بخشی از کارهای مقطعی متوقف شود.

وی معتقد است طرح برخی موارد در مورد این بیمارستان خصوصی تنها یک بهانه برای به سرانجام نرسیدن این اتفاق مهم است و عملکرد متولیان امر صحیح نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این رابطه می گوید: با ساخت بیمارستان 96 تختخوابی بروجرد موافقت کرده ایم اما در این راستا طرحی داریم که در این بیمارستان باید مراکز دیگری هم ایجاد شوند.

کوروش ساکی معتقد است که بخش خصوصی باید به کمک دولت آمده نه اینکه با ایجاد کلینیک تخصصی به درآمد زایی بیندیشد.

ساکی با بیان اینکه بارها گفته ایم دولت توانمندی ندارد و بخش خصوصی باید به کمک دولت بیاید، می گوید: برخی افراد با ایجادبخش خصوصی در درمان تنها به درآمد زایی فکر می کنند که همین افراد اعتراض مردم را به دنبال داشته اند.

بیمارستان

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید مقداری از بخشهای کم سوده تر را بپذیرد، می افزاید: در بیمارستان خصوصی باید بخشهایی مانند بخش دیالیز، "ام آر آی" و...برای کمک به قشر ناتوان و محرومین شهر ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ارائه درخواستهایی به بخش خصوصی برای صدور مجوز ایجاد این بیمارستان عنوان می کند: در این بیمارستان باید در کنار تخت های عفونی تخت بیماران روانی هم ایجاد شود و این مسئله مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

این اختلاف نظر در زمینه ایجاد تختهای پذیرش بیماران روانی و همچنین دیگر بخشهای مد نظر در این بیمارستان میان دانشگاه علوم پزشکی و سرمایه گذار پروژه موجب شد که هوشنگ بازوند استاندار لرستان در آخرین اظهارنظر خود خواستار رفع مشکل اختلاف نظر متولیان به منظور ساخت بیمارستان 96 تختخوابی در بروجرد ظرف 15 روز آینده شود.

به هر روی به نظر می رسد با توجه به کمبود فضای درمانی در شهرستان بروجرد دو بخش خصوصی و دولتی باید برای رفع این کمبود ها به تعامل و تفاهم مورد نظر برسند تا بتوان ضمن ارتقای فضای درمانی بروجرد به رفع مشکلات موجود در حوزه سلامت این شهرستان نیز امیدوار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha