شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

پزشکان ژاپنی برای تشخیص بهتر سندرم خستگی مزمن از نوع اسکن مغزی جدید استفاده کردند که می‌تواند اولین نشانه‌های احتمالی ابتلا به این سندرم را شناسایی کند.

سلامت نیوز: پزشکان ژاپنی برای تشخیص بهتر سندرم خستگی مزمن از نوع اسکن مغزی جدید استفاده کردند که می‌تواند اولین نشانه‌های احتمالی ابتلا به این سندرم را شناسایی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این پزشکان اظهار داشتند: این اسکن مغزی به طور دقیق اولین نشانه ارتباط بین التهاب سلول عصبی و شروع این بیماری را مشخص می‌کند.

«یاسوهیتو ناکاتومی» متخصص ارشد این مطالعه گفت که در این بررسی 9 بیمار مبتلا به سندرم خستگی مزمن و 10 فرد سالم مورد معاینه قرار گرفتند. به گفته وی، نتایج اولیه بررسی نشان می‌دهد التهاب عصبی مشخصه واضح سندرم خستگی مزمن است. این التهاب بر بخش‌های خاصی از مغز تاثیر می‌گذارد که به طور معمول با خستگی، درد، افسردگی و یا بروز مشکلات در فرآیند تعقل مرتبط اند.

«سوزان ورنون» از انجمن سندرم نارسایی ایمنی و خستگی مزمن در آمریکا گفت: در حالی که لازم است نتایج این مطالعه در یک بررسی گسترده‌تر تایید شود، یافته‌های به دست آمده قابل تامل است. این اولین بار است که تصاویر مربوط به این نوع از التهاب مغز در سندرم خستگی مزمن مشاهده شده و علائم آشکاری از ماهیت جدی و ناتوان‌کننده این بیماری ارائه می‌کنند. دلیل ریشه‌ای سندرم خستگی مزمن موضوع بسیاری از بحث‌ها بوده است. در حالی که برخی کارشناسان معتقدند این بیماری ناشی از باکتری است برخی دیگر بر‌این‌باورند که نوعی ویروس می‌تواند عامل ابتلای به این سندرم باشد.

در این بررسی از شرکت کنندگان درخواست شد درباره هر گونه علامت سندرم خستگی مزمن که تجربه کرده‌اند و همچنین شدت آن اطلاعات خود را ارائه دهند. سپس از برخی نقاط کلیدی مغز آنان اسکن گرفته و مشخص شد در حالی که التهاب سلول عصبی در مغز بیماران مبتلا به این سندرم وجود دارد چنین التهابی در میان افراد سالم مشاهده نمی‌شود.

 همچنین در این مطالعه مشخص شد بین سطح التهاب و شدت این بیماری ارتباط وجود دارد به گونه‌ای که بالا رفتن التهاب به شدید شدن علائم این بیماری دامن می‌زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha