مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از برطرف شدن کمبود انواع شیر خشک‌های رژیمی و واکسن مننژیت و فلج اطفال خبر داد.

کمبود شیر خشک‌های رژیمی و واکسن مننژیت برطرف شد

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از برطرف شدن کمبود انواع شیر خشک‌های رژیمی و واکسن مننژیت و فلج اطفال خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سید حسام الدین مدنی از برطرف شدن کمبود انواع شیر خشک‌های رژیمی، واکسن مننژیت و فلج اطفال خبر داد و اظهار داشت: در روند جدید 3 میلیون دوز واکسن فلج اطفال وارد کشور شد، براین اساس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر به عنوان «معین» وزرات بهداشت براساس نیاز کشور به وارد کردن این واکسن‌ها اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر درباره واکسن مننژیت نیز عنوان کرد: در مرحله جدید بالغ بر 200 هزار واکسن مننژیت برای تزریق حجاج وارد کشور شده است و از بابت کمبود این واکسن نیز هیچگونخ نگرانی وجود ندارد.

مدنی به برطرف شدن شیرخشک‌های رژیمی از جمله شیرخشک‌های ضدحساسیت (نوترامیژن) و شیر خشک مخصوص نوزادان مبتلا به بیماری فنیل کتونوری (PKU) اشاره کرد و عنوان داشت: در گذشته کمبودهای در این زمینه وجود داشت که با تدابیر لازم این کمبودها برطرف شد.

براساس آمارها بیش از سه هزار مبتلا به PKU در کشور وجود دارد و دولت برای تامین غذای همه این نوزادان برنامه ریزی غذایی وارداتی دارد. همچنین، مبتلایان به بیماری شربت افرا، به علت بالا بودن دسته ای از اسیدهای آمینه در خون و ادرار خود مجبورند از شیرهای خشک بدون ایزولوسین، لوسین، والین و غنی شده با مواد معدنی و ویتامین مصرف کنند.

در این راستا نوزادان مبتلا به گالاکتوزومی به علت تحمل نکردن گلوکز و گالاکتوز (قند شیر)، مجبور به مصرف شیرخشک‌های بدون این مواد قندی و دارای قند فروکتوز و ویتامین‌های مختلف، املاح و چربی هستند.

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو نیز عنوان کرده بود که 30 نوع شیر خشک توسط وزارت بهداشت و درمان توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha