معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش یارانه نگهداری معلولان و سالمندان در مراکز خبر داد و گفت: یارانه هر فرد معلول و سالمند در مراکز شبانه‌روزی ۳۵۰ هزار و در مراکز روزانه ۱۹۷ هزار تومان شد.

سلامت نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش یارانه نگهداری معلولان و سالمندان در مراکز خبر داد و گفت: یارانه هر فرد معلول و سالمند در مراکز شبانه‌روزی ۳۵۰ هزار و در مراکز روزانه ۱۹۷ هزار تومان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، یحیی سخنگویی با اجرای طرح "توانمندسازی نابینایان"، اظهار داشت:‌این طرح از پایان اردیبهشت به صورت پایلوت در 5 استان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌در گام نخست، 500 نفر از نابینایان در این طرح شرکت خواهند کرد که بنا داریم طرح "توانمندسازی نابینایان" را به صورت کشوری برگزار کنیم.

سخنگویی هدف از اجرای طرح اشاره شده را استقلال و خودکفایی نابینایان دانست و گفت: قطعا با اجرای این طرح می‌توانیم تعداد زیادی از نابینایان را به استقلال برسانیم.

وی خاطرنشان کرد:‌استان‌های فارس،‌اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان از جمله استان‌هایی هستند که در گام نخست طرح "توانمندسازی نابینایان" در آنجا اجرا خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، تاکید کرد:در اجرای طرح "توانمندسازی نابینایان" حدود یک میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که بزودی به استان‌های موردنظر ابلاغ خواهد شد.

سخنگویی تصریح کرد: تهیه بسته‌های موردنیاز از جمله پکیج‌های آموزش مهارت‌های زندگی، جهت‌یابی، که در طرح "توانمندسازی نابینایان" پیش‌بینی شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش یارانه نگهداری معلولان و سالمندان در مراکز خبر داد و گفت: این کار با دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد:یارانه هر فرد معلول و سالمند در مراکز شبانه روزی 350 هزار و در مراکز روزانه 197 هزار تومان در سال جاری افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha