شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 111008

تحقیقاتی بسیاری نشان داده اند که پیاده روی در انسان و حیوان قدرت حافظه را بهبود می بخشد و باعث افزایش قدرت تصمیم گیری و سازمان دهی افکار می شود؛ علاوه بر این موارد اخیراً ثابت شده است که پیاده روی به شکوفایی خلایقت انسان کمک می کند.

سلامت نیوز: تحقیقاتی بسیاری نشان داده اند که پیاده روی در انسان و حیوان قدرت حافظه را بهبود می بخشد و باعث افزایش قدرت تصمیم گیری و سازمان دهی افکار می شود؛ علاوه بر این موارد اخیراً ثابت شده است که پیاده روی به شکوفایی خلایقت انسان کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، آیا در به یاد آوردن کارهای روزانه خود دچار مشکل هستید؟ آیا برای یافتن راهی جدید برای فروش محصولات خود یا نوشتن یک مقاله در روزنامه ای زمان بسیاری سپری می کنید و نتیجه ای نمی گیرید؟ دانشمندان یک راه ساده و کم خرج برای حل این مسائل یافته اند، پاسخ آنها به تمامی این سؤالات انجام پیاده روی روزانه است. تأثیر این ورزش ساده به حدی است که شما می توانید روزانه هشت دقیقه در منزل یا حتی محل کار خود آن را انجام دهید و از نتایج مثبت آن شگفت زده شوید.

 تحقیقاتی بسیاری نشان داده اند که پیاده روی در انسان و حیوان قدرت حافظه را بهبود می بخشد و باعث افزایش قدرت تصمیم گیری و سازمان دهی افکار می شود؛ علاوه بر این موارد اخیراً ثابت شده است که پیاده روی به شکوفایی خلایقت انسان کمک می کند. سال­های متمادی نویسندگان و هنرمندان از این سخن گفته اند که بهترین ایده های آنها در دز زمان پیاده روی شکل و پرورش یافته است، با این حال بسیاری از ما انجام این امر حیاتی را پشت گوش می اندازیم.

در همین راستا محققان دانشگاه استنفورد اثبات کرده اند که خلاقیت و قدرت تفکر انسان نه تنها در زمان پیاده روی افزایش می یابد بلکه تأثیرات آن حتی پس از پایان پیاده روی هم چنان باقی است، به عبارت دیگر عملکرد مغزی افرادی که  روزانه دقایقی را به پیاده روی اختصاص می دهند بهتر از دیگران است. هم چنین خلاف تصور عموم مردم که فکر می کنند پیاده روی تنها در محیط های باز مثل پارک ها اثر بخش است، نتایج این پژوهش نشان داد: قدم زدن حتی در محیطی کوچک مانند دفتر کار نه تنها تفاوتی با محیط های خارجی ندارد بلکه حتی تأثیر بیشتری هم بر تمرکز فکر انسان دارد.

به صورت کلی ممکن است این گونه به نظر برسد که بهتر شدن خُلق و خوی انسان اولین اثر پیاده روی باشد، اما تقویت قوه خلاقیت و تفکر مطمئنناً از نتایج و فواید بعدی آن خواهد بود. در واقع راه رفتن باعث می شود انرژی که ممکن است صرف خشونت، پرخاشگری یا هر چیز دیگری بشود به تفکر و خلاقیت تبدیل شود، به عبارت دیگر پیاده روی های روزانه با شکسته شدن برخی فیلترهای ذهنی که مانع لز بروز خلاقیت انسان می شوند همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha