شهرها هر روز بزرگتر و بیشتر می‌شوند و حوادث ناشی از فناوری‌های جدید در کنار سوانح طبیعی مانند زلزله، سیل و توفان نسبت به گذشته بیشتر شده است. حالا اتاق‌های مدیریت بحران ضرورت تمامی شهرها شده است.

سلامت نیوز: شهرها هر روز بزرگتر و بیشتر می‌شوند و حوادث ناشی از فناوری‌های جدید در کنار سوانح طبیعی مانند زلزله، سیل و توفان نسبت به گذشته بیشتر شده است. حالا اتاق‌های مدیریت بحران ضرورت تمامی شهرها شده است. جایی که زمینه اجرای طرح‌های پیشگیری و تقویت ساختار پاسخ‌دهی در برابر حوادث بزرگ را فراهم می‌آورد. پس از تجربه پایتخت، وزارت کشور اتاق مدیریت بحران کشور را در دستور کار قرار داده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، وزیر کشور به همراه استاندار تهران، فرماندار و فرمانده پلیس تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اتاق مدیریت بحران پایتخت بازدید کردند سپس «عبدالرضا رحمانی فضلی» خبر داد؛ با همین تجربه پایتخت، اتاق مدیریت بحرانی بزرگتر و مجهزتر برای کشور احداث می‌شود تا از آن تمامی سوانح و حوادث طبیعی و انسان‌ساز رصد شود. وزیر کشور گفت: «مشغول طراحی نهایی ساختار ستاد و سازمان مدیریت بحران کشور هستیم و از تجربیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران استفاده می‌کنیم. طرح‌های خوبی در تهران اجرا شده که ایجاد ستاد مدیریت بحران در تمام مناطق از آن جمله است.»
وزیر کشور گفت: «اما با توجه به جمعیت و وسعت زیاد تهران، این امکانات در بحران‌های بزرگ پاسخگو نخواهد بود و حجم طرح‌ها و کارها باید افزایش یابد.»
وی گفت: «اگر چه احتمال وقوع حوادث بزرگ طبیعی کم است، اما وجود نظام مدیریت بحران ضروری است و باید همزمان دولت، مجلس و مردم در این امر کمک کنند.»
وزیر کشور یادآور شد: «پیش‌نویس قانون جامع و جدیدی برای مدیریت بحران کشور تهیه شده تا در مجلس تصویب شود.»
همچنین دکتر «احمد صادقی» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در جمع مدیران شهرداری مبنی بر مدیریت جهادی و تعامل میان شهرداری و دولت گفت: «در تهران 55 مخاطره شناسایی شده که 13 مخاطره دارای احتمال بیشتر است، مانند: زلزله، روانگرایی، زمین‌لغزش، فرونشست، سیلاب، آتش‌سوزی و حوادث کوهستان.»
وی افزود: «قرارگیری در پهنه گسلی و بافت‌های فرسوده شهر مخاطرات را تشدید کرده است.»
وی افزود: «زیر ساخت‌های آمادگی شهر تهران با وضعیت مطلوب فاصله دارد و باید برخی ابهام‌ها برطرف و زمینه‌های تعامل و همکاری بیشتر نهادها، میزان مسئولیت‌ها و سطح‌بندی حوادث ملی، استانی و شهرستانی، عمق مأموریت‌ها، و منابع تأمین مالی مشخص شود.»
«عیسی فرهادی» فرماندار تهران هم گفت: «بر‌اساس تعامل میان فرمانداری، شهرداری و استانداری جلسات مدیریت بحران در ساختمان ستاد مدیریت بحران مناطق 22 گانه تشکیل می‌شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha