نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینكه 94 درصد آب دریاچه ارومیه خشك شده، گفت كه در صورت انتقال آب به این دریاچه می توان آن را در مقیاس كوچك حفظ كرد.

سلامت نیوز: نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینكه 94 درصد آب دریاچه ارومیه خشك شده، گفت كه در صورت انتقال آب به این دریاچه می توان آن را در مقیاس كوچك حفظ كرد.

نادر قاضی پور افزود: زمانی كه دولت یازدهم سركار آمد، دریاچه ارومیه 30 درصد آب داشت و 70 درصد آن خشك شده بود اما در حال حاضر 94 درصد از آب دریاچه خشك شده و تنها شش درصد آن باقی مانده است. قاضی پور با اشاره به نگرانی ها و ناراحتی های مردم ارومیه و به خصوص شهرستان های جنوب دریاچه ارومیه از خشك شدن این دریاچه تاكید كرد: امسال سال سختی برای مردم آذربایجان غربی، به خصوص كسانی كه زندگی شان را از راه كشاورزی، دامپروری و همچنین فعالیت در كارخانجات صنایع تبدیلی می گذرانند، خواهد بود.

وی با بیان اینكه مطالعه انتقال آب از ارس به دریاچه ارومیه به وزارت نیرو به اتمام رسیده، خاطرنشان كرد: به نظر می رسد اعتقادی به احیا و نجات دریاچه ارومیه وجود ندارد چراكه اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته در حالی كه اگر انتقال آب به دریاچه ارومیه آغاز شود، دریاچه در مقیاس كوچك حفظ خواهد شد.

منبع: روزنامه اعتماد  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha