شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 111014

شاید تا به حال بارها شنیده باشید كه نیازهای جنسی مردان تقریبا همیشه ثابت است اما نیازهای زن به علت اینكه در طول عادت ماهیانه سطح هورمون تغییر می‌كند، مدام در حال تغییر است...

6 نکته زناشویی که نمی‌دانستید

سلامت نیوز: شاید تا به حال بارها شنیده باشید كه نیازهای جنسی مردان تقریبا همیشه ثابت است اما نیازهای زن به علت اینكه در طول عادت ماهیانه سطح هورمون تغییر می‌كند، مدام در حال تغییر است...

 چرخه پاسخ جنسی زنان در تمام مراحل كندتر و آرام‌تر از چرخه پاسخ جنسی آقایان است، یعنی هنگام روابط زناشویی مرد بلافاصله تحریك می‌شود و به اوج لذت جنسی می‌رسد درحالی كه تحریك در زن تازه شكل گرفته و در حال افزایش است. علاوه بر این، برانگیختگی مرد پس از ارضا بلافاصله فروكش می‌كند و به پایان می‌رسد اما در زن برانگیختگی بسیار كند و آرام فروكش می‌كند. اینها بعضی از تفاوت‌های كلیدی زن و مرد هستند كه نباید نادیده گرفته شوند. در «ازدواج و سلامت جنسی» این هفته به 6 نكته از همین جنس اشاره شده است.



1. مردان عمدتا از راه بینایی تحریك می‌شوند

محرك‌های بصری مردان را بیش از زنان تحریك می‌كند. از دید روان‌‌شناسی تكامل این مساله ممكن است به خاطر طبیعت مرد باشد كه او را نسبت به نشانه‌های بصری هشیارتر می‌كند. درحالی كه زنان بیش از آنكه با نگاه یا لمس برانگیخته شوند، به كلام،‌ واژه‌ها و لحن صدا واكنش نشان می‌دهند. ناآگاهی نسبت به این تفاوت بارز میان دو جنس می‌تواند برای زنان و مردان مشكل‌ساز باشد.



2. زنان نقش‌پذیرترند

از تفاوت‌های جنسی زن و مرد این است كه اگر مردی به برقراری رابطه زناشویی تمایلی نداشته باشد، هرگز نمی‌تواند نقش بازی كند چراكه درصورت بی‌میلی، قادر به برقراری رابطه زناشویی یا انزال نیست اما زن به‌راحتی می‌تواند نقش بازی كند. به دلیل وجود همین تفاوت، می‌توان به علت یك اصل مهم اشاره كرد؛ اینكه در بیشتر مواقع مرد باید برای برقراری رابطه زناشویی پیش‌قدم شود چون اگر مرد تمایلی به این كار نداشته باشد، این رابطه ثابت می‌ماند.



3. گاهی بله، گاهی نه

وقت گذاشتن برای برقراری رابطه زناشویی مستلزم اندكی برنامه‌ریزی است مخصوصا اگر دارای فرزند باشید. گاهی برخی زنان یا مردان به دلیل اینكه روز پركار و خسته‌كننده‌ای را پشت سر گذرانده‌اند، ممكن است پیشنهاد طرف مقابل را برای برقراری رابطه رد كنند. فراموش نكنید اگر نه می‌گویید، سعی كنید دلیلش را هم بگویید و احتمالا وقت دیگری را پیشنهاد كنید. ردكردن چنین درخواستی می‌تواند گاهی برای شریك زندگی‌تان ناراحت‌كننده باشد، مخصوصا اگر دلیلی هم برایش نداشته باشید. ضمن اینكه برخی از زوج‌ها این قضیه را بیش از حد به خودشان می‌گیرند و خیلی به‌شان برمی‌خورد. به همسرتان توضیح دهید كه عاشق هستید و هنوز او را از لحاظ جنسی جذاب می‌بینید، اما به خاطر دلیلی كه بیان كرده‌اید، امروز حس و حال این كار را ندارید. البته ممكن است همسرتان نتواند آتش میل جنسی‌اش را فرو بنشاند بنابراین در این شرایط كمی سعی كنید در گام اول به آرامش او كمك كنید.



4. تغییر منظره، جواب می‌دهد

متاسفانه یكی از عادت‌هایی كه بسیاری از زوج‌ها دچار آن می‌شوند این است كه درنهایت رابطه‌شان را محدود به حضور در محیط اتاق خواب می‌كنند درحالی كه رابطه زناشویی الزما نباید همیشه در رختخواب رخ دهد. اگر همیشه یك كار را بكنید رابطه‌تان ممكن است كسالت‌آور شود هرچند اگر در برقراری رابطه مهارت داشته باشید. یك روش عالی برای بهبود رابطه، تغییر منظره است. این كار در ایجاد انگیزه و افزایش میل شما تاثیرگذار خواهد بود.



5. شرایط مکانی و زمانی مهم است

شرایط برای افراد مختلف، متفاوت است. مهم‌ترین شرط، داشتن میل به برقراری رابطه زناشویی در هر دو طرف است. اگر یک طرف تمایل به برقراری رابطه نداشته باشد این عمل برای وی شکنجه محسوب می‌شود. شرایط زمانی، مکانی، موقعیتی و بسیاری از موارد دیگر در داشتن یك رابطه خوب و کامل تاثیرگذار است. دراین مورد دو مثال زده می‌شود: زوجی در طبقه 11 یک مجتمع مسکونی ساکن هستند و پنجره اتاق‌خواب آنها به هیچ کجا مشرف نیست. هنگام برقراری رابطه زناشویی مرد اصرار دارد که حتما پرده پنجره‌ها باز باشند ولی خانم اصرار دارد که حتما پرده‌ها کشیده شوند چون درغیر این صورت نمی‌تواند رابطه طبیعی برقرار کند. زوج دیگری هم که 7 سال از ازدواج آنها می‌گذرد، تقریبا هر هفته 4 تا 5 بار رابطه زناشویی برقرار می‌كنند اما در این شرایط كه مرد، همسرش را بین ساعت 12 نیمه‌شب تا 5 صبح برای برقراری رابطه بیدار می‌كند به‌طوری که زن از این رفتار عاصی شده و خواهان طلاق است. پس می‌بینید كه شرایط مکانی و زمانی برای هر فردی متفاوت است و زوج‌ها باید حتما به این مسائل توجه داشته باشند.



6. وقتی زنان کمتر حرف می‌زنند

پی بردن به نیازهای همدیگر برای یک رابطه زناشویی طبیعی بسیار اساسی است ولی متاسفانه زوج‌های بسیاری هستند که بیش از یک دهه است ازدواج کرده‌اند ولی هنوز نیازهای هم را نمی‌دانند. این مساله به‌خصوص در مورد خانم‌ها بیشتر صدق می‌کند. شدت و کیفیت تحریک جنسی هر خانمی برای رسیدن به ارگاسم متفاوت است ولی معمولا خانم‌ها از در میان گذاشتن این موضوع با همسرشان اکراه دارند. درحالی كه در وهله اول هریك از طرفین باید نیازش را بگوید و ثانیا هر زوجی از طرف مقابل درخصوص نیازهایش پرس‌وجو كند. اگر به بهبود تعاملات زناشویی‌تان اصرار دارید زبان بدن به‌تنهایی كفایت نمی‌كند. نه شما و نه همسرتان قادر به خواندن ذهن یكدیگر نیستید، پس باید صادقانه درباره نیازهایتان حرف بزنید.

منبع:هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha