دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی گفت: سالانه هزار کودک ناشنوا و کم‌شنوا در کشور با عمل کاشت حلزون، شنوایی خود را به دست آورده و از معلولیت رهایی می‌یابند.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی گفت: سالانه هزار کودک ناشنوا و کم‌شنوا در کشور با عمل کاشت حلزون، شنوایی خود را به دست آورده و از معلولیت رهایی می‌یابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، احمد دانشی در آستانه برپایی سومین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی" که از 20 اردیبهشت در تهران برگزار می شود با اعلام این خبر گفت: تعداد تولد کودکان ناشنوا در کشور سالانه هزار و 500 تا 2 هزار مورد است که برخی از والدین این کودکان برای کاشت حلزون شنوایی مراجعه نمی کنند.

وی با ابراز خرسندی از طرح غربالگری نوزادان از بدو تولد که به جز چند استان در سایر در حال انجام است، خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه به دلیل ازدواج های خویشاوندی در ایران - به خصوص در جنوب کشور- آمار نوزادان ناشنوا نسبتاً بالاست، شناسایی این نوزادان در بدو تولد کمک موثری به درمان به موقع آنان می کند.

دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی، بهترین زمان کاشت حلزون شنوایی را در کودکان زیر 3 سال عنوان کرد که نتایج بهتر درمانی برای این کودکان به همراه دارد.

وی گفت: هزینه پروتز شنوایی 30 هزار دلار (حدود 90 میلیون تومان) است که دولت هزینه های آن را پرداخت می‌کند و کل هزینه هایی که والدین کودک پرداخت می کنند(شامل هزینه های عمل و توانبخشی آن) رقمی در حدود 6 میلیون تومان است.

دانشی، کیفیت بالای اعمال جراحی در کشور و قیمت مناسب را از جمله عواملی برشمرد که باعث جذب توریست از کشورهای پاکستان، قفقاز، تاجیکستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و... به کشور می شود تا جایی که این افراد با یک سوم هزینه پرداختی در اروپا می توانند، عمل کاشت حلزون را با همان کیفیت در ایران انجام دهند.

 وی با ابراز خرسندی از برپایی کنگره بین المللی سه روزه کاشت حلزون شنوایی گفت: در این کنگره بیش از 35 استاد این رشته از خارج کشور حضور دارند که قرار است با متخصصان داخل کشور به بحث و تبادل نظر بپردازند.

سومین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی از سوی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و جراحی سر و گردن ایران 20 تا 22 اردیبهشت امسال در هتل اسپیناس تهران برپا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha