مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی از اجرای سیستم HIS (الکترونیکی شدن کلیه فرآیندهای بیمارستان‌ها) در دو بیمارستان کشور خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی از اجرای سیستم HIS (الکترونیکی شدن کلیه فرآیندهای بیمارستان‌ها) در دو بیمارستان کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهدی درخشان ضمن بازدید از مرکز توانبخشی حاجی‌آباد اراک در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران اظهار کرد: اجرای نظام ارجاع داخلی بیمارستان‌ها تاکنون در تعدادی از بیمارستان‌های کشور به انجام رسیده است.

وی هدف از اجرای این نظام را چنین عنوان کرد: هدف این است که کلیه بیمه‌شدگان از تمام امکانات استفاده کنند و کسانی که دسترسی به یک سیستم جامع ندارد بتوانند از آن بهر‌ه‌مند شوند و در اصل عدالت در دسترسی به شدت مدنظر است تا افراد به راحتی در مکان‌های مختلف خدمات را دریافت کنند.

درخشان با تأکید بر اینکه تلاش داریم سیستم مدیریتی بیمارستان‌ها در نظام مالی به یک شیوه منطقی رسیده و اصلاح شود، افزود: پروژه دیگری که تاکنون در بیمارستان فیاض‌بخش تهران انجام شده است اجرای سیستم HIS است که امسال در بیمارستان 17 شهریور مشهد و رازی قزوین نیز اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این سیستم را اصلاح کلیه فرآیندها به شکل الکترونیکی به منظور سرعت بخشیدن به امور و کنترل بیشتر جهت ارزیابی عملکرد یک بیمارستان عنوان کرد و گفت: با این سیستم تنها به گزارشات محدود نخواهیم بود و به راحتی از طریق این سیستم جامع به کنترل کیفی و کمی خواهیم رسید.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی افزود: قطعاً با اجرای این سیستم برنامه‌ریزی‌ها به شکل مطلوب‌تر و براساس واقعیت‌های آماری صورت می‌گیرد.

وی در خصوص اقدامات دیگر سازمان اظهار کرد: تجهیز مراکز درمانی، افزایش تعداد آمبولانس‌ها و اصلاح وضعیت نیروهای تأمین اجتماعی در دستور کار قرار دارد و امسال نیز 300 نیرو به کادر درمانی تأمین اجتماعی افزوده خواهد شد.

درخشان با تأکید بر رسیدگی به وضعیت مناطق محروم با کمک وزارت بهداشت، در خصوص وضعیت بیمارستان تأمین اجتماعی اراک گفت: با توجه به بررسی‌های وزارت بهداشت از بعد کیفی، بیمارستان تأمین اجتماعی امام خمینی(ره) اراک از بهترین بیمارستان‌های کشور است و درجه یک عالی را از سوی وزارتخانه دریافت کرده است.

قائم مقام مدیریت درمان سازمان اضافه کرد: امسال بودجه به شکلی دقیق و علمی‌تر برنامه‌ریزی شده است و برنامه سازمان کاملاً براساس تبصره‌های قانون بودجه پیش می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha